Perangai Manusia

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Pelikkan manusia ni. Okay manusia tu termasuk akulah. Bila bekerja dengan orang ramai ni macam-macam perangai manusia kita akan jumpa.

Yang menguji kesabaran...
Yang menggelikan hati...
Yang menguji IQ...
Yang menjengkelkan...
Yang memahami...
Yang Suka mencari salah orang...
Yang syok sendiri...

Dan bermacam-macam Yang....

Selalu berpesan kepada diri... Walau apapun jenis mereka, cuba layan mereka sebaik mungkin dan seadil mungkin. Jangan pilih kasih di antara mereka. Cuba letakkan diri di tempat mereka. Tapi kadang-kadang terlepas jugak lahar Gunung Berapi. Alasan rapuh sebab aku cuma manusia biasa, kesabaran ada batasnya. Hahaa sinis.

Itulah perangai manusia


Nak marah tak kesampaian... Mulut membebel tanda tak puas hati. Itulah AKU..Peace

Comments

IK Tia said…
saya sendiri pernah ingatkan diri untuk bersikap adil dengan orang lain. Tapi kadang kalah juga. tsskk
semua ada ragam tersendiri =)
E'in said…
kalau e'in tak tahan sgt kan, e'in malas nak layan dorg.. haha

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing