Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Sejak tersiar kat media massa Ultraman diharamkan, tu dia kebanyakan news feed semalam semua pasal ultraman je. Glamer kau Ultraman...

Erm apa yang daku faham buku Ultraman yang dicetak dalam versi Bahasa Melayu tu yang diharamkan bukannya total Ultraman. Eh tataw la kot aku yang tersalah faham...

Sebab dikatakan kat dalam buku tu ada perkataan Allah. Nak lebih jelas baca sini la---->http://berita-harian.net/agama-2/punca-utama-komik-ultraman-the-ultra-power-diharamkan/

Aku ni pun dulu membesar dengan cerita Ultraman kot sejak sekolah rendah lagi. Mesti bertapa depan TV nak tengok Ultraman. Dulu Ultraman Taro rasanya.. Eh ye ke? Hee rasanya la... Pastu Power Rangers, Kesatria Baja Hitam... Zaman aku le tuh masa sekolah rendah dulu. Hehee

Dah besar je tak bape minat nak tengok semua tu dah. Tapi kalau anak-anak buah tengok, boleh je join lagi. Aku kan fleksibel...kih3

Aku: Tapi aku rasa tu macam masalah translater kot. Ye la buku tu dari Bahasa Inggeris diterjemah ke Bahasa Melayu. Mungkin ayat dia tak patut macam tu kot... Ada perkataan Allah yang memang sensitif.

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative