Saturday, January 18

Susahnya Nak Jadi Baik

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Susah ke nak jadi baik? Hurm selalu akan tersebut ayat ni...susahnya nak jadi baik. Tapi kan orang cakap apa yang kita sebut tu boleh menjadi satu doa. Dah hari-hari sebut susahnya nak jadi baik, tak jadi baik le.

Dan kadang-kadang aku pun automatik sebut ayat macam gitu. "Susahnya nak jadi baik".

Bila difikirkan semula, nak jadi sebaliknya pun susah jugak kot. Susahnya nak jadi tak baik. Nak jadi jahat pun take time kot.

So antara nak jadi baik dan jahat, eloklah prefer menjadi baik. Tak gitu?

Tetiba cakap pasal susahnya nak jadi baik ni, dah kenapa cik Aishah ni ye. Sebab terasa diri tak berapa baik. Tapi tak juga berubah untuk menjadi baik. Macam mana tu?

Biarlah hanya diri dan Dia yang tahu apa yang berlaku, tetapi haruslah dalam hati sangat nak berubah menjadi lebih baik. Susah ke nak jadi baik? Subjektif kot sebab masing-masing punya pandangan tersendiri.

Bagi aku tak susah tetapi kena istiqamah dan disiplin diri yang tinggi. Tu pun lemah jugak tu... Erm takpe teruskan mencuba dan berusaha.

Jangan susah nak jadi baik...peace no war...

4 comments:

Nasuha said...

Assalamualaikum.... Sama2lh kita berusaha jadi manusia dan hambaNya y lebih baik dan solehah...

Teena Tna said...

InyaAllah, kalau niat tu betul Dia akan permudahkan segalanya :)

MamaHarriz said...

jom berusaha menjadi lebih baik heeeee

nuyui a.k.a miss YUI said...

kdg2 bnda tu snng tp sb kt byk fkir tu mcm jd rumit.. sama2 kt ke arah kebaikan.. inshaaALLAH.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...