Tuesday, December 10

Banjir Sedih

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Hati sayu je rasa. Sedih kerana ada negeri yang dilanda banjir. Tak tahu kenapa hati semakin sensitif sejak kebelakangan ni. Walau dugaan tersebut bukan berlaku kat diri, tapi hati menumpang rasa.

Baru bulan lepas ke Pahang menghadiri kenduri kawan sahabat baik masa belajar dulu. Alhamdulillah masa tu tak banjir lagi, majlis dia berjalan lancar. Seronok melihat kebahagiaan sahabat-sahabat sendiri.

Erm bila kuantan dilanda banjir yang agak teruk, memang terbayang kawan-kawan yang berada di sana. Dan paling terbayang si pengantin baru yang sorang ni. Baru memulakan hidup bersama pasangan pilihan hati, dugaan banjir melanda.

Sedih hati bila dia meminta maaf hadiah perkahwinan yang diberi hanyut di bawa banjir. Bukan sedih kerana hadiah tersebut tapi sedih sebab dia bersedih.

Balas aku, "bia la weh harta dunia.yang penting ko dan family selamat".

Ye aku tak kisah asal semua selamat pun dah cukup.

Dan ingatlah ayat ni bila banyak dugaan melanda.

Allah takkan menduga kita lebih dari apa yang kita mampu tanggung. So InshaAllah kita boleh hadapinya...

Aku: Ayat tu ditujukan untuk diri sendiri. Dugaan makin berat hujung tahun ni. Bebanan kerja makin bertambah.  

11 comments:

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Betul tu akak. Allah uji dia tahu kita mampu meghadapinya.

Niesa said...

semoga semuanya kembali pulih dan semoga semua mangsa banjir sentiasa tabah..

Ujie said...

Beban kerja..tukar kpd t/jwb kerja..hehe..bagi okey sikit hati.

nuyui a.k.a miss YUI said...

kt doakan semuanya kembali spt biasa..

Nafira usof said...

Adik saya pon kena banjir gak kat Kuantan. teruk gak lah rumah dia tenggelam banjir.

aisya said...

betul tu.. kita takkan diduga dgn dugaan yg kita tak mampu tanggung.. Allah itu maha adil.. :)

Tihara said...

mungkin ada hikmah di sebaliknya

hana hadi said...

erm.. hana bayangkan macam mana hana bila berada di tempat tersebut.. mampu ka kita laluinya...

HeNRieTTa JoSe said...

moga semuanya baik sahaja...

Mr.Superman said...

hai makwe ;) awk duk pahang eh?takziah..Allah turunkn hujan,banjir sbg medium uji kesabaran kita.

p/s: so sory..sy tkr url lg :D ok ni last.

Kancil 8349 said...

kesian dekat dorang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...