Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Hati sayu je rasa. Sedih kerana ada negeri yang dilanda banjir. Tak tahu kenapa hati semakin sensitif sejak kebelakangan ni. Walau dugaan tersebut bukan berlaku kat diri, tapi hati menumpang rasa.

Baru bulan lepas ke Pahang menghadiri kenduri kawan sahabat baik masa belajar dulu. Alhamdulillah masa tu tak banjir lagi, majlis dia berjalan lancar. Seronok melihat kebahagiaan sahabat-sahabat sendiri.

Erm bila kuantan dilanda banjir yang agak teruk, memang terbayang kawan-kawan yang berada di sana. Dan paling terbayang si pengantin baru yang sorang ni. Baru memulakan hidup bersama pasangan pilihan hati, dugaan banjir melanda.

Sedih hati bila dia meminta maaf hadiah perkahwinan yang diberi hanyut di bawa banjir. Bukan sedih kerana hadiah tersebut tapi sedih sebab dia bersedih.

Balas aku, "bia la weh harta dunia.yang penting ko dan family selamat".

Ye aku tak kisah asal semua selamat pun dah cukup.

Dan ingatlah ayat ni bila banyak dugaan melanda.

Allah takkan menduga kita lebih dari apa yang kita mampu tanggung. So InshaAllah kita boleh hadapinya...

Aku: Ayat tu ditujukan untuk diri sendiri. Dugaan makin berat hujung tahun ni. Bebanan kerja makin bertambah.  

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative