Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Perempuan dan bebelan tak dapat dipisahkan. Sependiam mana pun perempuan tu, sampai satu situasi yang tak sepatutnya akan membebel-bebel jugak mulut atau dalam hati. Tapi tak semua jugak perempuan macam tu, suka membebel...ala manusiakan... Lelaki sendiri pun ada yang kaki membebel. Kan...

Membebel ni diakui memang lebih sinonim dengan perempuan la. Sebab aku pun perempuan. Tak suka bercakap gak. Tapi sampai satu tahap memang diri akan membebel-bebel kat orang sekeliling. Tukang buat bising kat opis. Bos kena dengar bebelan aku, haish lawan tokey sungguh kadang2...Ngee

Kenapa perempuan suka membebel? Banyak sebabnya.... Tak de angin, takde ribut tiba-tiba nak membebel memang tak logik la.

Cara Tunjuk Perasaan
  • Antaranya sebab tak puas hati, membebel salah satu cara untuk menunjukkan perasaan tersebut. Ye la kalau tak mahu gila kot memendam perasaan tak puas hati.
Nak Perhatian
  • Nak tarik perhatian orang tertentu untuk faham perasaan ketika tu, faham kesusahan dan kesukaran ketika tu. Ye la cakap direct orang buat tak tahu, membebel je la.
Kerana Sayang
  • Sebab sayang kat orang tu, membebel la kat dia untuk kebaikan diri orang tersayang gak. Tapi orang tersayang tak suka diri membebel. Haish apa la.
Penat
  • Penat melakukan pekerjaan. Kalau suri rumah tu semestinya kerja rumah la. Tapi yang bekerja dan suri rumah lagi double triple penat kot. So membebel la bila ada sesuatu yang tak kena. Huhuu.
Semulajadi
  • Tak tahu la ni fakta ke auta. Ada yang cakap membebel ni sifat semulajadi seorang wanita. Memang setiap wanita akan membebel gak walaupun tak panjang dan tak lama bebelannya. Erk suka ati le.

**********************

Time penat selalunya aku suka dok diam je kat rumah, tapi kalau kat opis suka membebel sebab sakit hati. Huhuu. Korang suka membebel tak? Ke pasangan korang suka membebel? 

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative