Cabaran bukan Masalah

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Hidup tanpa masalah tak sempurna
Masalah bukan masalah tapi cabaran untuk diri
Kadang-kadang memang down
Tapi itu perkara normal

Masalah mesti ada jalan keluar
Mesti ada penyelesaian
Sama ada jalan keluar dan penyelesaian
Menggembirakan
Menyakitkan
Menyedihkan
Mengubah segalanya

Apapun masalah @ cabaran tetap kena hadap
Cuma orang sekeliling tolong la faham
Tolonglah peka
Tolonglah bertimbang rasa
Aku manusia bukan robot
Aku ada dua tangan tak macam octopus banyak tangan
Aku ada otak yang kadang-kadang boleh hang macam komputer
Aku ada cabaran aku sendiri
Bukan nak hadap cabaran yang satu ni je

Kita hidup kalau terlalu pentingkan diri pun tak guna
Ko bukan nak hidup sorang-sorang dalam dunia ni.
Sekian, terima kasih.

Sekadar nukilan rasa

Aku: Stress melanda diri...tengah be positif. Moga diri terus tabah dan tetap tabah. Dah tak mampu senyum...

Comments

Kakzakie said…
Luahkan pada blog mungkin release sikit Sya. Tapi kalau ada org terdekat yg memahami luahkan walau mungkin mengakibatkan airmata berjuraian. Namun kadang boleh memberi sedikit kelegaan bila ditimpa masalah..
Nafira usof said…
sabar yer..
betol tuh.. setiap manusia mesti ade caraban masing.
moga terus kuat hadapi cabaran.
C'Jai said…
apa khabar cik Aisha... akak Alhamdulillah sihat.
Tu la .. akak pun dah lama tinggalkan blog..ni la baru Cuba nak Kembali..
Niesa said…
hidup tanpa cabaran mesti tak best kan?ibarat makan sambal tanpa belacan..eh..boleh ke cm tu?hihi..semoga tabah ya sis.. :D
Kesuma Angsana said…
yg penting always be positif yer , Allah swt sentiasa ada bersama kita !
Nur-nba said…
Setiap masalah tentu ada jalan penyelesaiannya. Think positive dan mengadu padaNya.. Moga segala yang rumit dan kusut dapat dirungkai.. Jangan stress2 ye..

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing