Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Seperti semua maklum harga minyak RON95 dinaikkan 20 sen bermula 12 tengah malam tadi. Makanya harga baru RM2.10/liter la. Ingatkan khabar angin je semalam so buat tak pedulilah. Maklumlah selepas pilihan raya pun ada ura-ura tapi tak naik pun masa tu.

Macam-macam kekecohan timbul ekoran harga minyak naik. Macam-macam spekulasi dan pendapat daripada semua orang. Ada yang sokong, ada yang tak sokong. Berbau politik pun ada. Erm aku? Layan je la dah naik nak tak nak minyak kena isi gak. Tak jalan kereta kang kalau tak isi minyak.

Di kala semua pakat beratur kat stesyen minyak, daku bersantai menidurkan diri di rumah.. Hahaa padahal minyak kereta memang dah tinggal separuh pun.

Tapi secara logiknya bila harga minyak naik, harga barangan pun akan turut naik. Alasannya kos logistik bertambah... Erm logik gak tu..

Teringat zaman minyak tak naik lagi harga masa mula-mula kakak aku beli kereta tahun 2009 camtu. RM50 tu melimpah tangki minyak...huhuu. Sekarang? tak payah risau minyak melimpah dah le...

Ni bukan blog politik...so jangan buat kecoh kat sini. Sekian terima kasih.

**********************
Tak sihat...sakit kepala melanda tapi masih bekerja. Tak tahu la cuaca atau sebab lain. Hati pun masih berstatus 'freehold'.

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative