Harga Minyak Naik Semua Kecoh

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Seperti semua maklum harga minyak RON95 dinaikkan 20 sen bermula 12 tengah malam tadi. Makanya harga baru RM2.10/liter la. Ingatkan khabar angin je semalam so buat tak pedulilah. Maklumlah selepas pilihan raya pun ada ura-ura tapi tak naik pun masa tu.

Macam-macam kekecohan timbul ekoran harga minyak naik. Macam-macam spekulasi dan pendapat daripada semua orang. Ada yang sokong, ada yang tak sokong. Berbau politik pun ada. Erm aku? Layan je la dah naik nak tak nak minyak kena isi gak. Tak jalan kereta kang kalau tak isi minyak.

Di kala semua pakat beratur kat stesyen minyak, daku bersantai menidurkan diri di rumah.. Hahaa padahal minyak kereta memang dah tinggal separuh pun.

Tapi secara logiknya bila harga minyak naik, harga barangan pun akan turut naik. Alasannya kos logistik bertambah... Erm logik gak tu..

Teringat zaman minyak tak naik lagi harga masa mula-mula kakak aku beli kereta tahun 2009 camtu. RM50 tu melimpah tangki minyak...huhuu. Sekarang? tak payah risau minyak melimpah dah le...

Ni bukan blog politik...so jangan buat kecoh kat sini. Sekian terima kasih.

**********************
Tak sihat...sakit kepala melanda tapi masih bekerja. Tak tahu la cuaca atau sebab lain. Hati pun masih berstatus 'freehold'.

Comments

Empayar Utama said…
Saya langsung tertinggal jet pasal harga minyak nih. Tp pg semalam dah isi penuh nasib baik. Lepas ni nasib sama je lah...
nak taknak dah jd pun kan..huhu
E'in said…
gaji x naik2 gak... :(
Nafira usof said…
zura pon malas nak pening2 pikir pasal harga minyak naik. hidup perlu di teruskan jugak.

moga cepat sembuh yer..:)
budi os 19 said…
Semoga lekas sembuh ya sis :)
Ujie said…
suami saya lps balik keja terus ke stesen minyak..tapi boleh pulak time tu pam takleh guna. ada masalah sistem katanya..takde rezeki.
Dah naik sasah nak turun.. kasihan kat kita yang kena tanggung.
Rose Azadir said…
Hi..saya blogwalking kat sini...Jemput masuk ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com...TQ for your support.
hana hadi said…
hana no komen pasal ni.. huhu
MulutPayau said…
Bila dgr minya naik akak senyum jer kat husb....sebab dia yg isi minyak keta akak....hehehe..
----- ----- said…
lama tak singah sini..hehe~..
cool...


yang Benar, Ringkas, Sopan, Peace..^.^
ayut said…
nk tak nk kena jgk isi minyak kan...tp sptutnya blh kawal...nk bt cane...bt demonstrasi nnt len plak jd yer..huhuhu
Mr.Superman said…
prg keje naik basikal.hahaha
samelah,,layankan aje,,bising2 pon bukan berubah pape kn =) hee

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing