Tuesday, August 20

Rasa InginTahu

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Pada hari hujan, seorang lelaki tua berdiri dengan buku untuk dijual.
Seorang lelaki muda datang membeli buku tersebut.
Lelaki muda itu membeli buku tersebut dengan harga RM100
Sebelum lelaki muda meninggalkannya, lelaki tua berpesan, "JANGAN SESEKALI MEMBUKA MUKA SURAT TERAKHIR BUKU TERSEBUT ataupun KAMU AKAN MENGHADAPI MASALAH".
Lelaki muda tersebut selesai membaca buku tersebut tetapi tidak membuka muka surat terakhir.
Tetapi....setelah berminggu-minggu, disebabkan rasa ingin tahu yang terlalu mendalam, lelaki muda membuka muka surat terakhir dan.....
Lelaki muda hampir pengsan melihatnya.
Harga Pasaran: RM10

Moral of story kadang-kadang rasa ingin tahu yang keterlaluan menyebabkan kita menyesal dengan apa yang telah pun berlaku.

*******************
Aku: Moral satu lagi anggaplah memang sudah rezeki pak cik tua tersebut....positif gila..hehee

14 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

pgjrn =)

Kesuma Angsana said...

hehehe n3 terbaik ni !

Kakzakie said...

Alaaa Sya ni buat kakak suspenlah. Apa yg dilihatnya?

Ujie said...

moralnya..jgn terus pcaya kata2 pakcik tu tanpa sbb. tak pasal dah terkena.. :)

J.Syazwana said...

selamat hari raya jugak. maaf zahir batin. hihihi.

banyaknye pakcik tu untung. huhu

E'in said...

adesss... kena tipu hidup2... haha

boni kacak said...

hahahahahahaha. terkekek-kekek saya gelak.hahaha

Nafira usof said...

hahahahaha.. memang sakit hati~
tapi betol kata awak.. anggaplah itu rezeki pakcik tuh.. moga kita lebih tenang.. hehehe

Wak Gelas™ said...

mak, nak pinjam sepoh hinggit.,iHHkks

mama3heroo said...

haha..kan dah terkena..

Teena Tna said...

Sy ingat laki muda tu saje bayar rm100 nak sedekah kt pakcik tu.

S.K.A said...

ha3..aduhai..mcm 2 pn boleh =) xpe..tmbh je 0 kt blakang rm10 tu

Mimi Azirah said...

Huhu. Terkena sudah..agp jela rezki pkck tua tuh

ayut said...

hahaha..blh ea gitu??btuah itu pak cik :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...