Thursday, August 29

Hati Keliru

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Hati keliru...
Siapa sebenarnya selayaknya bertakhta di hati...
Hati keliru..
Yang mana satu pemilik tulang rusuk...
Hati keliru...
Hati ini untuk siapa sebenarnya..
Hati keliru dan masih keliru...

Kepada bakal pemilik hati...
Tolong jangan hancurkan hati yang rapuh ini...
Kepada bakal pemilik hati...
Tolong jangan memberi harapan yang tidak pasti...
Kepada bakal pemilik hati...
Tolong jernihkan kekeliruan ini...

Hati kenapa mesti keliru...
Berserah kepada Dia yang satu...
Sudah tertulis di Luh Mahfuz siapa pemilik tulang rusuk
Sudah tertulis di Luh Mahfuz siapa pemilik hati..
Doakan pilihan itu yang terbaik kerana hanya Dia yang maha mengetahui
apa yang terbaik untuk hambaNya...

Perkahwinan...
Saling melengkapi
Saling menyayangi
Saling mengingatkan
Saling bekerjasama

Perkahwinan...
Bukan saling pentingkan diri
Bukan saling membenci kemudian hari
Bukan saling buat hal sendiri
Bukan saling mengingkari janji

Penyatuan dua hati...
Menerima seadanya pasangan
Cari kelebihan pasangan dan terima kekurangan
Bersama berubah ke arah yang diredhaiNya...

Kadang-kadang menulis dan bercakap lebih mudah
Bila berada dalam situasi sebenar sebaliknya berlaku..

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim apapun yang berlaku
Tetapkan hati ini...
Jauhkan kekeliruan ini...
Aku gadis akhir zaman yang serba kekurangan
Yang selalu khilaf dan alpa...
Tetapi masih mencari sinar keredhaan Ilahi..

***********************

Nak taip panjang lagi boleh tak...oh Hati...oh Keliru...

20 comments:

Norhasniza Khalid said...

kena ada ketetapan hati.. tapi tak boleh jugak ikukan hati, nanti mati...

Nafira usof said...

urmm.. tak tau nak komen ape.. takut salah komen.. ape2 pon, moga di beri jalan yang terbaik k~

nuyui a.k.a miss YUI said...

insyaALLAH ada jwpnnya nanti..lepas itu tak keliru..

Ujie said...

Siapa yg kita teringat bila di saat susah/sedih & gembira...biasanya dialah orgnya.

Apapun, moga Allah pertemukan dgn yg terbaik.

Wak Gelas™ said...

keliru kanns.,uhHUu

Kakzakie said...

Kena istikharah Sya kalau berada dalam dua persimpangan yg buat hati keliru. Sikit-sikit jgnlah dijadikan alasan utk menjauhkan diri..

Moga baik-baiklah semuany...

Kesuma Angsana said...

doa byk2 pasti jodoh yg terbaik buat kita

BlogS Of Hariyanto said...

hati yang keliru adalah biasa terjadi pada manusia..karena yang maha benar dan maha sempurna hanyalah ALLAH.....salam :-)

budi os 19 said...

puisi nya bagus sis
saya suka membaca susunan kata nya :)

E'in said...

Buat solat istikharah kak..

puteri kasih said...

jangan biarkan kekeliruan menguasai hati. Banyakkan berdoa..moga bertemu dengan jawapan yang dicari :)

Koding said...

Berhati-hatilah apabila memilih si pencuri hati ....

diana said...

Mohon petunjuk dari NYA..
insyaAllah..

nor azman said...

sabar..hehehehe

hana hadi said...

boleh tak hana nak luahkan perasaan kat sini.. huhu

kita nak pilih yang mana satu? orang yang sayang+cinta kita or kita yang sayang+cinta orang? kan best kalau orang yang kita sayang+cinta tu mempunyai perasaan yang sama macam kita.. huhu

hana pun keliru. tapi lebih baik pilih orang yang cinta+sayang kita kan..

tapi kita sayang+cinta orang lain.orang lain tu dah ada yang punya,,

argg.. perasaan semua tu

HeNRieTTa JoSe said...

Moga keliru hati tu akan pergi....jauh berlalu....bleh jerr taip pjg pjg...pasti ada yg membaca...

Elie Lily said...

Kata kunci yang mampu dikongsi.. Terus berdoa. Terus tersabar. :)

biela bell said...

mohon petunjukNya. :)

Empayar Utama said...

Buat pilihan terbaik walau yang dipilih kelihatan seperti tak berapa baik...

ayut said...

bila hati bersoal jawab ke ni?? :) bila dh mcm tu...biarkan je dlu...doa byk2x then nnt pasti ada jalannya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...