Thursday, July 25

Penjawat Awam dapat Bonus Raya

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Terjawab sudah teka teki mengenai bonus raya untuk kakitangan awam. Semalam dah diumumkan bantuan khas hari raya sebanyak RM500 untuk kakitangan awam Gred1 sehingga Gred54. Bantuan hari raya ni akan diterima oleh kakitangan awam pada 31 Julai 2013 nanti.

Sebelum ni kat opis aku macam-macam spekulasi mengenai bonus. Ada yang jangka akan dapat setengah bulan gajilah. Ada yang jangka dapat sebulan gaji pun ada. Mak aih laris betul cerita pasal bonus ni di kalangan kakitangan awam.

Boleh pula ada yang cakap dah diumumkan pasal bonus padahal belum lagi masa tu.

Aku? Tak amek port sangat pasal gaji dan bonus ni. Keje melambak nak selesaikan lebih menjadi perhatian aku. Sedih sangat...

Apapun tetap bersyukur dapat bonus raya daripada tak dapat apakan. Melepaslah siapa yang aim setengah bulan gaji tu. Huhuu

8 comments:

syiela said...

akak tumpang menyendeng en.somi hahahaha

Nizam.Ariff said...

susu soya Bonus masih ada... hehehe

Nafira usof said...

tahniah buat semua pekerja gomen~

nuyui a.k.a miss YUI said...

tahniah...

ummiross said...

Alhamdulillah, rezeki,dapat juga merasa kan.

Hafiza AizZawa said...

bestnye..x kesah la sebulan gaji ke..stgh gaji ke..janji dpt kn.. fiza kje swasta x dpt aper2 pun..huhu

Kakzakie said...

Untunglah juga jadi kakitangan awam. Kalau macam kakak kerja swasta ni melopong gigit jari adalah Sya...

aswadz said...

untung laa... tmpt keje aku xde bonus raya pun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...