Wordless Wednesday: Terung

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...



Comments

Ujie said…
terung pipit kan?

saya tak pernah try masak, tapi dulu jiran2 kat k.pilah selalu cari kat blkg rumah.
Kesuma Angsana said…
sedap buat sambal ni hehehe
Eiqa Almond said…
Geram tengok bulat2x dia tu..
Ayah pun ada tanam terung gini dekat belakang rumah..
Nens Collection said…
terung pipit buat ulam..best!
wahida said…
terung pipit ni mak mertua aku selalu letak dlm masak lemak daging salai cili api...perghhhhhh...wa ckp lu...terangkat nok...
Remy hazza said…
terung pipit atau terung belanda.... masak ngan sambal ikan bilis sedapnya......
Nafira usof said…
tanam sendirik ke??
aimaniman said…
salam kenal dofollow sini..

akak x pernah masak tapi selalu nampak terung ni dalam masakan terutama kat kantin sekolah... rasa? entah x pernah cuba nak rasa.. tp sedapke??
Acik Erna said…
Assalam AJ..campurkan dalam rendang daging sedap ni
Tihara said…
as salam

terung ni akak baca dalam majalah ada agen pencegah kehamilan..mak akak kata bagi terang biji mata..akak dah takut nak makan..padahal nak jugak cerah mata..hehe:)
saye suke terung m=yg wane pepel tu, tak tahu namenye ape =P

sdapnya masak sambal haha
macam2 jenis terung ada. nice info.
ummiross said…
masa duduk Sarawak dulu, ada dijual di pasar satok, rasa dia pahit sikit kan.
Kakzakie said…
Kalau org jawa sebut buath ini cepokak. Kami buat ulam tau Sya.. Belakang tu banyak bukan main daun kesum - senang nak buat asam pedas atau laksa bestnya:)
Zie said…
hehe suka buah ni dulu2 dijadikan peluru tuk senapang ptah tuk main tembak2... kalau kena lebam tu... hehe kalau dimasak sambal dengan ikan bilis lagi sedap
hnahdy said…
buah ni mcm.. budak2 duk main. nama apa tah
Koding said…
Terung ni saya dan rakan-rakan gunakan sebagai peluru pistol kayu masa zaman kami kanak-kanak...
C'Jai said…
terung pipit...akak pAnggil terung pipit....

selain wat sambal..kecik2 dulu akak wat peluru bedil...hehe..
Myra Jay said…
Tak penah tengok pun...huhuuhuh
Yaya Azura said…
baru belajar makan terung...^_^
Yaya Azura said…
tapi 1st time makan terung yang bulat tu..bila gigit ada ulat..haih..baru je nak belajar makan sayur..
ieda said…
terung pipit ...
buat masak lemak santan sedap kan ;)
Adry@Daun said…
As slam,
Terung pipit atau terung belanda ni sebenarnya berfungsi sbg perancang keluarga secara organik. Elakkan memakan buah yg tumbuh di kawasan yg tercemar krn pkk terung pipit akan menyerap toksik.
fieda said…
confirm terung pipit..

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing