Thursday, November 8

Berpada-pada Menangis

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

If someone comes in your life
and becomes a part of you
but for some reasons he couldn't stay,
don't cry too much...
Just be glad that your paths crossed and somehow he made you happy even for a while.

Aku: Tak semua yang kita rancang berjalan seperti yang kita ingini. Semua yang ada disekeliling kita hanyalah pinjaman termasuklah orang yang kita sayangi. Bila-bila masa Dia berhak mengambil apa yang dipinjamkan. Jangan menangis melampau sangat. Berpada-padalah menangis. Ingatan untuk diri sendiri yang selalu alpa....

18 comments:

Ujie said...

Blm hilang pun dah terasa sedih membayangknnya..apatah lg nk melaluinya.

Brg pinjaman..bila tuan punya nk amik balik, apalah hak kita kan.

nuyui a.k.a miss YUI said...

btoi tu tp bila ia berlaku, mngis tu tak ingt..smpaila kt terfkir nape leh jd cmtu.

Encik H said...

pada aku, yg ni lebih kepada ayat untuk pujuk hati sendiri..aku selalu fikir camtu la..at dia ada, and dia pernah ada, walaupun bukan untuk tempoh masa yang lama..

Kesuma Angsana said...

gd one tq share ye

aku HaniAsyira said...

betul2.. nak nagis boleh tp jgn terlebih.. tak pasal2 jadi kasim selamat kan

Kakzakie said...

Seumur hidup kakak pernah kakak menangis bagaikan tidak punya iman. Menangis sampai pengsan Sya... masa itu bila mak kakak meninggal. Rasa kosongnya jiwa Allah aje yg tahu.

Selepas bapak kakak tazkirah (seminggu tau bukan sehari-dua) baru kakak pulih dan sedar apa yg kita miliki semuanya tak kekal. Kuatkan iman dan ingat kita pun milikNya.

Qhaifa Nur said...

menangis tidak menyelesaikan segalanya....

Remy hazza said...

sedih sehari dua jer..... cuma kekadang jer bila sunyi jiwa menjeruk rasa..... kena redha dgn apa yg terjadi..... pertemuan dan berpisah..... itu perjanjian kita...

ieda said...

setuju dikk
kena banyak bersabar ...

pd : dikk bagilah alamat .. dah lama akk tunggu , nak pos adiah sekali arung huhu email akak ye
ieda0106@yahoo.com

Bui Junaidi said...

BETUL TU,KAK BUI SETUJU SGT

Nafira usof said...

setuju!!

NORSHAHFEZA HAMSAN said...

ye setuju sgt,,hehe tp kdg tu klau tgh sedih xingt sume ni =)

Nens Collection said...

betul tu..kalo nk nangis banyak nangis masa mintak keampunan dr Allah..;)

Wak Gelas™ said...

wak pon kadang2 nanges jugakkk.. ahakkkS

Nur farahiza said...

dulu selalu nangis , kadang2 teringat arwah atok , tapi skrg alhamdulilah sentiase tersenyum

Tihara said...

as salam

akak selalu jugak terfikir tentang itu..kawan akak meninggal pun akak tak dapat tahan sedih..tapi ada hikmahnya, sbg iktibar untuk lebih bersedia di masa depan insya Allah..

cerita best said...

pakjoe setuju hehehe

fieda said...

betul tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...