Gary Luar Mara Clara

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Sape tengok cite Mara Clara? Best jugakkan cite tu walaupun tak mengikuti jalan cerita sejak awal episod. Boleh tengok kat tonton kalau terlepas siaran kat TV.

Watak si Gary tu betul2 menyampah la. Tamak, pentingkan diri, tak fikir perasaan orang lain dan macam2 kejahatan la. Sebenarnya aku terbayang seseorang yang ada ciri2 watak si Gary tu. Tapi dia takde la sampai nak bunuh2, culik menculik, pukul memukul, masuk penjara, edar dadah. Eh bukan Gary dalam Spongebob tu ye...

Terbayang tang tak faham bahasa tu. Dah orang tak sudi, buat apa nak paksa. Silalah undur diri. Ni tak...buat tak reti je, nak jugak orang faham dia. Tapi si Gary tu takpe jugak dia sanggup buat apa saja untuk untuk orang yang dia nak tu. Seseorang ni pendesak, tak reti bahasa tapi takde inisiatif pun.

Aku selalu terfikir kenapa dan wujud ke manusia macam watak Gary tu. Jawapannya mesti la wujudkan sebab manusia ni pelik dan pelbagai ragamnya. Diaorang takde perasaan bersalah ke? Diaorang tak boleh fikir ke perasaan orang lain? Macam2 le pulak persoalan bermain di benak.

Ni bukan cite pasal Mara Clara dah ni...Hehee. Episod akhir mara clara hepy ending, suka....;)

********************
Sekarang ni hati cepat terusik, terasa... Sensitif betul perasaan sekarang. Bukan sekarang je, dulu pun sama tapi sekarang lebih ketara. Ye la makin berkurang umur... Seseorang tu takde kaitan secara langsung dengan aku, ada kaitan dengan orang terdekat aku.

Comments

ieda said…
Citer nie kul 3 ptg kann, anak2 akk suke nie
Akk jelah x dpt tgk, dah habiss kan ;)
Ujie said…
Saya mmg minat tengok citer ni. Episod akhir tu saya pun nangis sama. sedey wo.. Citer ni mmg best!

*bahasa dia pun ada sikit2 mcm melayu..anak..sakit.
QA's ~ mamapapa said…
uhuhuhu!!!sejak dua menjak ni tak pernah ada msa nk betul2 duk ngadap tv series :(
Nens Collection said…
sy pon layan kt opis..haha..
mmg geram kt gary..org ckp"koya" perasan lebih..pempuan tu xnk kt die..die lelebih lak..huh!..geram!!
Kakzakie said…
Hati perempuan mudah terusik apa lagi kalau dlm usia macam Sya ini - kalau terusik mudah je airmata luruh...
Remy hazza said…
tak mau sensitif sangat...tak baik utk kecerahan wajah...he3..
remy tak sempat nk tgk crita tu...... walaupun menarik.....
Tihara said…
AKAK LAYAN CITE NI...KALAU CITE PONTIANAK IMORTAL TU LG BYK BAHASA FILIPINA YG SAMA DENGAN KITA CTH NYA BUNTING,TAKUT,TULONG,SUMPAH,RASANYA SENANG KUT NK BELAJAR BHS DIORANG NI :)
fieda said…
ala..tak pernah tgk cite ni..
Maknanya masuk betul lah watak dia tu ;P
tak pernah tgk lagi juga cerita ni ^^
aiNa yaZiD said…
Mara Clara best~!! nasib baik happy ending. Kalau tergantung macm sinetron indon mau sakit jiwa di buat nya. Suka christian with Mara. =)
maszull said…
assalamualaikum aishah....yer la mama pun x pernah tengok cite ni...:)

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing