Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...


Sape tengok cite Mara Clara? Best jugakkan cite tu walaupun tak mengikuti jalan cerita sejak awal episod. Boleh tengok kat tonton kalau terlepas siaran kat TV.

Watak si Gary tu betul2 menyampah la. Tamak, pentingkan diri, tak fikir perasaan orang lain dan macam2 kejahatan la. Sebenarnya aku terbayang seseorang yang ada ciri2 watak si Gary tu. Tapi dia takde la sampai nak bunuh2, culik menculik, pukul memukul, masuk penjara, edar dadah. Eh bukan Gary dalam Spongebob tu ye...

Terbayang tang tak faham bahasa tu. Dah orang tak sudi, buat apa nak paksa. Silalah undur diri. Ni tak...buat tak reti je, nak jugak orang faham dia. Tapi si Gary tu takpe jugak dia sanggup buat apa saja untuk untuk orang yang dia nak tu. Seseorang ni pendesak, tak reti bahasa tapi takde inisiatif pun.

Aku selalu terfikir kenapa dan wujud ke manusia macam watak Gary tu. Jawapannya mesti la wujudkan sebab manusia ni pelik dan pelbagai ragamnya. Diaorang takde perasaan bersalah ke? Diaorang tak boleh fikir ke perasaan orang lain? Macam2 le pulak persoalan bermain di benak.

Ni bukan cite pasal Mara Clara dah ni...Hehee. Episod akhir mara clara hepy ending, suka....;)

********************
Sekarang ni hati cepat terusik, terasa... Sensitif betul perasaan sekarang. Bukan sekarang je, dulu pun sama tapi sekarang lebih ketara. Ye la makin berkurang umur... Seseorang tu takde kaitan secara langsung dengan aku, ada kaitan dengan orang terdekat aku.

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative