Tidur Mata Pelanduk

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Pernah dengar tak tidur mata pelanduk? Kepada yang tak tahu mata pelanduk tu macam mana, tanyalah orang. Just kidding, mata pelanduk tu macam ni la.... Tengok mamat ni tidur mata pelanduk. Memang contoh terbaik.

Tidur mata terbuka...tu la tidur mata pelanduk orang2 tua dulu panggil la. Pasai pa jangan tanya aku, asal usul aku tak tahu. Tahu2 ja aku dah tahu tidur macam ni tidur mata pelanduk. Dulu kak aku tidur mata pelanduk, tu pasal aku taw.

Orang cakap, sape yang tidur mata pelanduk ni bijak. Sebab mata dia terbuka macam dok fikir kot. Kih3.....

Kadang2 konpius jugak, betoi ka da tidoq ni, ka pura2 tidoq. Sat gi kalau pi cek, nahas pulak ye dak. Tapi betol la diaorang ni tido dengan lenanya.

Macam mamat kesayangan aku ni, siap ngigau lagi tidur mata pelanduk. Dah la gigi tersengih je... Lawak je dok tengok aksi dia tidur. Tidur mata pelanduk, memang bijak Belang aka Lalang aku ni. Bijak mengepaw SmartHeart dia la.

Ha camtu la tidur mata pelanduk ye....
(autopublish)

Comments

Nens Collection said…
ooo..mata ala2 terbukak kan..org ckp budak bijak nnt kan..kucing pon tutup ke bukak ke, ttp bijak curik ikan..haha
alahai,comel aje dia tidor..geram tgk!~
Remy hazza said…
baru first time remy dengar.....
tidor mata pelanduk......
he3
E'in said…
yg e'in dgr plak.. org yg tido mata terbuka nie, org tu degil.. hahaha.. konpius den..
|| NaFiRaa || said…
baru tau tido mata pelanduk.. hehehe..

sihatnye kucing dia~ bulu nampak cantek jer~
Ujie said…
Wahahaa..baruku tau!
Tihara said…
alahai cumelnye..ske sgt kucing2 ni :)
cik nana said…
haha. kite pun tido mate terbukak tau. selalu org ingat tdo ke x sbenarnye. haha adehh
hahah kelakar ;P
xtau la ad org ckp aku pernah tidur mata terbuka juga xD
tpi wAllahualam dia tipu ke tak xtaw la ;P
Kakzakie said…
Oh ye ke Sya? Kakak baru tahu hari ini tidur mata macam celik sikit tu tidur mata pelanduk.

Atok kakak kata budak tidur macam ni biasanya ligat/lincah dan bijak. Tak tahulah betul ke tak.
C'Jai said…
mata pelanduk ke namanya...hehe.. kirim muah2 kat mamat atas tu..macam yg kat umah ni je bulunye....
Sanji Ngatmi said…
pelanduk = kucen ?

konpius
Empayar Utama said…
Anak kucing saya tinggal 2 ekor je. Sekor lagi kena curik uwaaaaaaaa
la kebetulan plak,hehehe..anak tdo kat sblh ni mata tbuka ckit..hahaha,arap2 bijak la yer keikeikeii..baru tau jgk ni,jenis tdo mata pelanduk heheheeeee
ooo..macam ni yea tido mata pelanduk..
mata apa lagi yea tido ni :-)
Dkna Abza said…
zaman sekolah dulu dkna suka skodeng member tidur sebab nak tengok mata dorang hahahaa...tapi risau gak time skodeng kot dia sedar ;p

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing