Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia....


Line internet celcom sangatlah bermasalah. Receive 0.00, langsung tak boleh nak masuk website apa pun. Kecewa betul, so calling2 la customer service dia untuk bertanya mengenai line yang bengong tu.

Menurut CS dia, takde pulak aduan line internet tak oke. Macam biasalah diaorang mesti akan cuba bagi penyelesaian untuk masalah tu. Aku dah muak dengan suggestion yang diberi sebab kadang2 seolah menyalahkan jenis broadband, jenis komputer (processor, windows) walaupun diaorang tak cakap direct la.

Padahal line celcom yang memang bermasalah antarabangsa pun time tu. Antara suggestion yang aku dah muak:

  • Cik cuba disconnect kemudian cuba semua port dan cuba connect semula. Hampeh je sebelum call aku dah try, tapi layankan aje la.
  • Cik ubah setting kat broadband. Siap bagi direction mula2 pergi kat situ, pastu situ. Padahal broadband aku tak sama macam yang dia dok cerita tu. Cuba cakap je try ubah daripada automatik ke UMTS/HSDPA ataupun ke GPRS/EDGE. Broadband aku, aku tahu la mana nak setting. Setiap bradband tak sama. Sudahnya aku yang bagi direction kat dia...Kui3... Dan sebelum call pun aku dah bermain2 dengan setting tu dah. Tapi layan je la....
  • Yang kronik, ada ke dia suruh uninstall program broadband tu. Pastu install semula. Ni my sis yang layankan, kalau aku jangan haraplah. Sebab aku yakin takde kaitan pun. Yang aku bengang, semua mesej dalam inbox broadband hilang angkara uninstall tu. Hangin aku..... Tapi takpe la benda dah jadikan. Layan la jugak....
  • Dia suruh pulak restart komputer. Komputer aku ni dah la tak berapa nak laju. Pastu boleh pulak dia cakap lambat (eh nak salahkan lappy le tuh)... Ye la cik komputer saya ni memang lambat sikit, processor dia bukan yang paling tinggi, RAM pun rendah, window pun masih guna window starter. Tetiba tersentuh...muahaha. Tapi layan je jugak...

Semua tu tak menyelesaikan masalah sebab masalah memang line diaorang la. Setengah jam lebih bergayut, masalah tak selesai juga. Mujur jugak free call CS dia.

Ye la CS hanya menjalankan tugas diaorang je, cuba assist sebaik mungkin. Tu pun kena faham jugakkan. Diaorang pun pekerja, masalah sebenar kadang2 di luar pengetahuan diaorang. Bukan aku sorang menghadapi masalah dengan celcom minggu tu, ada lagi orang lain. Mungkin diaorang tak rajin nak call. Aku pun tak rajin tapi rugi le kan. Aku dah la subscribe mingguan. Sekarang dah oke ke tak tak tahu la.

SABAR jelah, dah mungkin tak de rezeki aku nak guna internet kot. Ayat redha je kan, supaya kurang rasa amarah dan rasa sakit hati.

Sempat la set autopublish untuk beberapa entry supaya entry blog tak sikit sangat bulan ni. Pastu buat header baru lagi bila tak dapat hadap internet. Mulalah buat macam2 header, pastu pilih mana yang berkenan di hati....

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative