Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...


Minggu lepas aku pergi cuci mata kat Jaya Jusco. Ala cuci mata je, bukan beli apapun. Pastu lepaking makan kepsi dengan family. Walaupun ada yang cakap kepsi tak elok aku ni sekali sekala bila teringin memang beli dan makan juga.

Bukan nak cerita pasal kepsi, tapi pasal autopay le, ala tempat bayar tiket parking tu ha. Masukkan kad parking pastu masukkan duit untuk bayar. Ye la nanti tak lepas pulak nak keluar.

Nak dijadikan cerita dalam purse aku banyak duit singgit baru. So memang tak de masalah la nak bayar parkingkan. So aku pun hulurlah duit singgit baru kat autopay tu. Cis ada ke patut dia reject duit tu sampai melayang2. Nampak sangat mesin tu tak mau terima duit singgit baru aku masukkan.

Duit baru tu.... Duit tu kan nipis, licin. Memang dasyat sungguh bila kene reject, bukan setakat tak boleh masuk tapi ditendangnya sampai melayang2 duit yang ringan tu. Ah sudah memang autopay ni tak terima duit baru le tu.

duit lama gak guna...
Kodek2 dalam purse mujur jumpa duit singgit lama, selamat kau. Dah le ada yang dah Q kat belakang.

Masalah betul la, aku yakin syiling baru pun mesti bermasalahkan. Macam sesetengah pasar raya tu la, nak amek troli kena masukkan syiling. Syiling 50 sen, 20 sen. Kalau 50 sen for sure tak boleh guna 50 sen baru, sah2 la kecik 50 sen baru tu berbanding 50 sen lama.

Nak tak nak kena stand by duit lama jugakkan... Take time kot diaorang nak maintenance lain ikut keperluan semasa.

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative