Wednesday, July 25

Bonus Raya 2012

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia...

Perdana Menteri mengumumkan bonus raya untuk penjawat awam pada tahun ni sebanyak setengah bulan gaji ataupun minimum RM500. Durian runtuh...kome yang koje kerajaan boleh la blanje aku.. hihi

Untuk pesara kerajaan pun akan dapat gak bayaran khas iaitu sebanyak RM500. Apa lagi bodek2 la sikit sedara mara yang dah berpencen tu. muahehe.

Pembayaran bonus dan bayaran khas ni akan dibayar kepada mereka yang terlibat pada 9hb Ogos 2012 ni.

************************
Mok cik tak kayo sebab tak keje kerajaan.

25 comments:

Norzie hany said...

Alhamdulillah ....rezeki tu.

HeNRieTTa JoSe said...

wewiit...rejeki penjawat awam...

C'Jai said...

weeeeeee...cik aisha blanje..blanje la..bukan ke cik aisha kije ngn gomen ke..? :)

MulutPayau said...

Alhmdulillah...rezeki...

Koding said...

Pastinya...
Suatu berita baik... Tentu seronok kaki tangan kerajaan...

Yaya Azura aka Naz Azra said...

ramai org senyum-senyum..
moga akak pekerja swasta pun dapat rezeki macam penjawat awam..aminnn...hihi

Remy hazza said...

remy yg swasta nie dapat jugak...tapi pinjaman pendahuluan perayaan...... ambikler berapa pun..... janji byr dlm 6 bulan tanpa interest !!!! sedih kan.....

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah,untungla mereka..

Kakzakie said...

Meloponglah "pejawat tak awam" macam kakak nie Sya. Kakak masa raya tu gaji pun tak lagi. Tapi mungkin kakak akan keluarkan dulu kesian juga kan org nak beraya kan..:)

Kancil 8349 said...

Alhamdulillah...tahniah

Kancil 8349 said...

Alhamdulillah...tahniah

Pen Biru said...

alhamdulillah..

er nak tny kenapa jgn tinggalkan link kaler biru??

J.Syazwana said...

haih asyik bonus je org kene gomen ni. jeles betul. kalau yang gaji 4ooo tu masyuk lahhh. hahaha

L said...

waaa. my parent pun dapat la.. alhamdulillah..=)

syiela said...

alhamdulillah rezeki ramadhan :)

nazirah said...

hee alhamdulillah
rezeki saya ^_^

Ann Ishak said...

kita yang tak koje kerajaan ni bila pulak nak dapat durian runtuh ek...ermmm

|| NaFiRaa || said...

tahniah buat semua penjawat awam.. :P

Arpiiz said...

saya yang tak kerja memang sah2 lah tak dapta.huhuhu

Asrul "iLham" Sany said...

takpa tak keje gomen pun...leh tapau orang yg keje gomen kannn hahaha

Lia Irdelia said...

jeles..jeles...
huhuhuhu

O CIKTEDDY said...

untunglah..

Kunang-Kunang said...

Alhamdulillah pada yg dapat tu. Orang pencen kwsp macam kak ani ni tumpang suka jerlah.

Aishah Jahirah said...

@Norzie hany, HeNRieTTa JoSe, MulutPayau
yup mmg rejeki..

@C'Jai
saya xkeje gomen pon..hehee

@Koding
harus seronok

@Yaya Azura aka Naz Azra
insyaallah kak.sesetengah swasta bg jugak bonus raya walau xselebat gomen...

@Remy hazza
pinjaman pun pinjaman la.sekurang2nya boleh dulukan utk keperluan raya.agak sedih tp masih bersyukurkan...;)

@nuyui a.k.a miss YUI
mmg untung...;)

@Kakzakie
mmg melopong...sebulan gaji tu...heheh.itu yg sebaiknya kak,biar gaji awal utk keperluan raya, bln tu je...;)

@Kancil 8349
tahniah utk cikgu.sy xdpt.hehee

@Pen Biru
blog akan dianggap sbg blog spam kalau dah banyak sangat link mcm tu kat komen...

@J.Syazwana
4000 shoping sakan la tok raya...dpt 2000 tuh bonus.

@L
untung...rezeki L juga tu sbg anak...

@syiela, nazihah
alhamdulillah...rejeki

@Ann Ishak
insyaallah ada la rejeki kot len,numpang rejeki org dpt bonus ke..

@|| NaFiRaa ||
tahniah utk mereka..;)

@Arpiiz
huhuu paw la org yg dah keje

@Asrul "iLham" Sany
tepat sekali...mangsa2 dah ada ni..hee

@Lia Irdelia
mmg jeles

@O CIKTEDDY
untg sgt2..

@Kunang-Kunang
rezeki diaorg kak.kita tompang gumbira aje la...;)

Juliet_iRa~" said...

alhamdulillah kak..

rezeki :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...