Assalamualaikum...


Motif amek picture ni sebab nak amek gambo burung gembala kerbau tu. Kepala dia botak da... Kebetulan ada gambo tong sampah tertutup rapat lagi.


Tak sempat nak snap masa si gagak bukak tong sampah. Cepat je dia dah bawak bungkusan polistren keluar dari tong sampah tu dengan paruh dia.

Kelakar pun ada, takjub pun ada masa tengok si gagak cuba buka polistren makanan. Bila terbuka ada la bape biji sisa nasi dalam tu, rezeki dia takde kot.

Si gagak kecewa takde banyak sisa makanan.

Tanpa putus asa terbang lagi ke tong sampah. 

Kali ni dia jatuhkan terus penutup tong sampah. Senang kot dia nak usha apa yang dia nak amek.

Mana gagak? Kat dalam tong sampah menggeledah.


*****************************

Dalam kehidupan tak semua burung seberani si gagak, macam tu juga manusia, tak semua manusia berani hadapi hidup mencabar ni terutama tanpa sokongan orang2 yang penting yang memahami. 

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative