Senarai Pusat Rawatan Islam

Assalamualaikum....

Hari tu ada saudara yang minta tolong carikan alamat dan nombor telefon pusat perawatan Islam. Saudara ni dah lama jugak tak sihat dan sudah merata tempat berubat. Daripada cerita dia, ianya berkaitan dengan jin. Wallahualam...

So alang-alang dah cari baik aku share kat blog apa yang aku dapat cari...

Ustaz Sharhan Shafie
Facebook
Sinar Zamdurrani

Ustaz Ismail Kamus
Persatuan Perubatan Islam Darussalam Malaysia

Tuan Guru Dato' Dr. Haron Din

Tuan Guru Dr. Hj. Jahid Bin Hj. Sidek Al-Khalidi

Dato' Hj. Engku Ansaruddin Agus (Pak Engku)

Ustaz Mohamad Suhaimi bin Rozali

Ustaz Hayat anNaqsyabandi

Ustaz Hj Hanafi Bin Hj A.Rashid

Ustaz Mohd Syakir Mohd Ezmi

Ustaz Alfian Al - Azhari

Dan Banyak lagi pusat perubatan Islam yang tak dinyatakan. Semuanya ada kelebihan tersendiri. Cuma berhati-hati juga sebab ada orang yang suka ambil kesempatan dengan menipu sekarang ni. Mengaku pandai dalam perubatan Islam tapi ilmu apapun tak ada ataupun mengaku menggunakan perubatan Islam tapi ada perantara lain. Siasat dulu sebelum berubat pun.

Comments

Tihara said…
elok gi yg kat bangi..ust harun din punya..al syifa ke ape nama tpt tu...ramai org g situ kan..n boleh dipercayai..insya Allah
Nens Collection said…
BAIK JUMPA PERUBATAN ISLAM DR BOMOH2 NI KAN..BERUBAT DGN AYAT2 SUCI AL-QURAN LAGIK MUJARAB..;)
diana said…
ye la..
ada yang mengaku ustaz..
sekali rawatan sampai ratus2..lepas tu ada janji temu yang kedua dia kena kan bayaran lagi..
sakit tak hilang duit je yang hilang.
Munnafendy said…
pernah bwk ayah pg tmpt haron din tu :)
|| NaFiRaa || said…
waahhh.. info yang bagus nih.. thanks yer..:)
Bui Junaidi said…
YG DEKAT KUCHING ADA TAK?
O CIKTEDDY said…
mekaseh tuk info ni ^^
sissyira said…
salam

sy pun mungkin perlukan bantuan perubatan islam ni. terima kasih berkongsi..

jemput joint contest syira :

http://www.sissyira.com/2012/05/contest-2-kata-kata-indah-sticky-post.html
oh ramai jugak erh.
sy tahu Ustaz Ismail Kamus ngan Tuan Guru Dato' Dr. Haron Din.
MulutPayau said…
info yg berguna...terima kasih dik atas prkongsian...
pernah jugak pergi ke darussyifa tu..:)
Kancil 8349 said…
maklumat yang berguna
HeNRieTTa JoSe said…
itu la...ssah juga..kdg kdg dorg nmpak mcm pro....Tp upenye dorg tu bkn btl btl pkai perubatan islam...
Mr.Clive said…
apa bezanya hospital yang ni dengan yang biasa nya? curious.
Prettywrite said…
dah banyak tempat rawatan islam..untuk yang nak berubat sebaiknya tanya pendapat orang ramai dulu sebelum membuat rawatan..takut tertipu ke kan..naya nanti..
Anonymous said…
rawatan Ustaz Sharhan Shafie sangat meragukan. kalau tau percaya sila cuba dan bagi feedback disini.
black rose said…
assalamualaikum...
ustaz sharhan merawat org guna gerak hati...ini tak berlawanan ngn Islam...
saya pun ada buka blog rawatan Islam...sila lah singgah:
gugel je...disebalik tabir misteri....
black rose said…
assalamualaikum...
ustaz sharhan shafie merawat melalui gerakhati...ini bkn suatu yg berlawanan dgn Islam...saya pernah scan cara rawatannya..

saya jg ada pusat rawatan di KB..kalu sudi sila lawati blog saya(gugel je)..disebalik tabir misteri...
wassalam...
gerak hati? cuba jelaskan sikit, gerak hati macam mana. adakah dia yakin gerak hati yang datang itu adalah daripada Allah ataupun bisikan jin syaitan iblis laknat terkutuk?

dia, us sharhan itu sejujurnya adalah meragukan, tempat rawatannya berada di belakang rumah saya dahulu, kemudian berpindah sebab didakwa meragukan, pindah ke mana wallahu a'lam.

lagipun, dia dah mula dikecam dalam persatuan pusat rawatan islam sewaktu mesyuarat. yang ini saya tak pasti sebab saya hanya mendengar cerita sahaja

oh, datuk engku pun ada rupanya, yang host perangi sihir itu?
azim ema said…
Org bkn Islam blh ke dtg untk berubat?
Aishah Jahirah said…
@azim ema
xpasti la.tp kalau ustz sharhan,sepanjang rawatan dia akan suruh baca surah...
Anonymous said…
@blackrose
boleh saya dptkan contact detail pusat rawatan anda di kota bharu?
Pak Lang Rembau said…
kalau dah ada yang mengaku boleh tangkap jin masuk dalam botol...itu tandanya dah dekat dengan ilmu sesat.
aDir said…
Sekarang nie dah banyak pusat rawatan Islam Dibuka... namun kena hati-hati, selidik dulu kaedah dan cara rawatan yang diberikan tidak menyalahi syariat atau x.... ada juga pusat rawatan yang baru dibuka seperti prawis.com kat tempat saya... sekarang nie pun kerajaan pun sedang mewartakan e-PENGAMAL bagi menjadikan semua pengamal rawatan alternatif akan berdaftar dengan Kem Kesihatan Mlysia..senang nak trace pengamal rawatan alternatif yang menipu kelak...
black rose said…
assalamualaikum...
saya dah scan ustaz sharhan...tiada penggunaan jin atau setan..dia dari kluarga org alim..dah kehendak dia ke rawatan Islam, nak buat mcmna..

clah buat rawatan secara jarak jauh..kalu kes serius yg perlukan rawatan cara depan(urut badan utk rawatan buang sihir, biasanya buat dgn myk atar kasturi, pastu mandi atau cucur air zam2 ke anggota badan etc)atau utk solat hajat atau utk renjis pejabat dgn air zam2..baru clah g..

masa ni, clah buat kat rumah je..tiada pejabat...insyaa ALLAH kalu ada rezeki...biiznillah...wallahua'lam...
pang5perkasa said…
Assalamualaikum..jarang saya jumpa perawat samada perawat islam atau tradisional menyiarkan testimoni pesakit yang gagal dalam rawatan apa yang ada adalah kejayaan.banyak berlaku penipuan kata rawatan ikhlas tetapi tiba2 di kenakan bayaran.Fikir-fikirkan lah....
Anonymous said…
Yg boleh memberi manafaat dan mudarat hanya allah bukanlah perawat.... perawat hanyalah sebagai musabab sahaja.... namun kita kena adakan sebab.... jika tidak kita dianggap sebagai seorang yg BODOH.... berusaha, janji tidak menyalahi akidah.... kalau perawat tu boleh mengeluarkan benda2 pelik dari badan pesakit seperti kaca, jarum, rammbut, rebung buluh dsnya itu adalah SAH SYRIK kerana perawat itu telah menggunakan jin/iblis peliharannya.... juga perawat yg mengaku perawat cara islam tapi membuka atap rumah untuk membuang saka itu juga telah jatuh kepada SYRIK..... rawatan secara bedah batin juga SAH SYRIK.... cara rawatan perlulah telus dan tiada unsur2 yg pelik yg maragukan.... cara rawatan dengan memberi kita ayat al quran untuk diamalkan juga meragukan kerana ditakuti kadam ayat tersebut akan mendampingi kita (kan dah dikira syrik tu.... tak kira lah dia tu jin islam sekalipun!!!) contoh yg terbaik adalah seperti saya berubat dengan Tuan Guru Dr. Hj Jahid di Kuang, Selangor (http://primanara.blogspot.com)..... memanglah agak sakit cara perubatan beliau namun itulah cara yg amat berkesan untuk membuang saka, ilmu silat, pengerun, susuk, pemanis, ilmu haq dan sbgnya yg berpunca dari jin/iblis yg degil yg telah beranak pinak dalam badan pesakit.... bayaran yg dikenakan pulak diantara rm30 ke rm50 sahaja dan kalau rasa miskin sangat dan tak ada duit kira FREE je... tiada ubat dibekalkan/dijual untuk dimakan.... namun untuk sesetengan pesakit akan diberi minum campuran limau dan garam untuk membuang "unsur jahat" yg ada dlm perut itupun FREE je.... cara rawatan beliau tiada langsung unsur SYRIK dan tidak pulak menyuruh pesakit membeli suppliment seperti sesetengan perawat lakukan untuk mencari untung... contoh seperti ustaz sharhan perlu bayar pendaftaran (rm10 ke rm20)dan bayar scan (rm80 ke rm100) tu tak termasuk lagi suppliment yg di suruh kita beli (demi allah pasal saya dah terkena di pusat rawatan dia di bagunan yg disewa di area sungai besi kl dekat dengan kem askar kalau tak silap pada 2 tahun lalu) wallahhualam.
ProcbocSA said…
kalau pusat rawtn ikhwan?
Anonymous said…
Salam ziarah..

kalau perawat Islam itu buta mata hati mcmne plak? sbb makhluk halus berada di alam ghaib
mizz frh said…
Clah boleh scan org ke
mizz frh said…
Klau nk berubat ngn clah cmner nk ctct
Anonymous said…
kuasa penyembuh 100% Allah yang punya. 80 perawat 20 pesakit. yang jadi tak sembuh tu yang 20%. cermin cerminlah apa yang katakan ini.part timer masjid AlFaizin shah alam cum amsyiq
Anonymous said…
Darul ruqyah tu mmg kaki kelentong
Anonymous said…
Setiap kali kesitu suruh beli ubat jer dah beratus ratus. Setiap kali pergi kena bayar duit register.register kepala hotak sampai tiap kali pergi kena register. Scan pakai tasbih tu. Penipu saja lebih. !!!!! Ada ke patut katanya org yg berubat saka.tak boleh pergi kenduri,pergi melawat org sakit,pergi menziarah org mati. Dan larangan tu kekal sampai mati !!! Gila ke hapa?Nabi muhammmad takder pulak bgtau mcm tu. !!!!!
Anonymous said…
Setuju dgn pndgn tuan2...
Anonymous said…
Cuma berhati2 apabila menSYIRIK satu2 kaedah kecuali jelas kesyirikannya. Mensyirik Kaedah mengeluarkn material drpd dlm tubuh sprt kaca dsb,begitu juga dgn kesalahan membekalkn ayat quran kpd pesakit yg dikaitkn dgn khadam ayat.saka?...wujudkah konsep saka?

black rose said…
assalamualaikum..
dlm senarai di atas, ada yg pakai jin Islam, ada yg pakai pendamping(jin) byk sekali, ada yg pakai setan byk sekali..

(simpan je gelak)
black rose said…
assalamualaikum..
dlm senarai di atas, ada yg guna jin Islam, ada yg guna pendamping(jin)byk sekali.. ada yg guna setan byk sekali..
(simpan je gelak).
kl-car-rental said…
Alhamdulillah..terima kasih atas perkongsian ini..semoga Allah jua yg dapat membalas jasa anda setimpal-timpalnya..aameen..terima kasih
Anonymous said…
PUSAT RAWATAN DAN PENGUBATAN ISLAM (TERAPI RUQIYYAH) DARUSSYIFA' KUANTAN - PEKAN

DARUSSYIFA' TMN GURU, LRG KARYAWAN 10 (BERSEBELAHAN SURAU AR-RAUDHAH)
TMN GURU KUANTAN

DARUSSYIFA' PEKAN
JALAN BATU BALIK 9BERHADAPAN DGN MSJD SAS PEKAN, BERHAMPIRAN DGNV HOSPITAL BARU PEKAN) PEKAN

Sila hubungi 017-9151970 (us. Shahrizan) utk mendapat keterangan lanjut berkenaaqn rawatan. Tk
Anonymous said…
Pak Engku )Yeshiefherbs tu sah menipu, angkuh , berlagak, nakan duit lebih, last last sekali dia tambah sakit macam renjat kat kepala, dan terasa berat giler, sampai jadi lagi sakit, nak gila oun ada sasau An kabur pandangan dan macam macam,dia ambik bekas suami saya dari belakang untuk menghentam saya, kita gi berubat tyhn 2006 bayar beratus tapi dia ambik duit suami saya dari belakan dan hentam teruk, dasar manusia bertopengkan syaitAn
black rose said…
assalamualaikum..
hati2 dgn pusat rawatan yg saya jelaskan di atas, mgkn bayaran murah, tapi anda akan jadi taksub "kpdnya"(jin Islam, khadam, pendamping, lebih2 lagi setan)
itulah bayaran yg paling mahal, ie..aqidah anda.
Anonymous said…
Dari senarai perawat yg ada di atas... kamu buatlah solat sunat taubat dan solat sunat hajat.... mohon allah tunjukkan yg mana 100% tulin rawatan islam. Insyallah.
Anonymous said…
Betul.setakat Ni yg Sy pg,hanya darussyifa' yg tdk kenekn byaran.yg lain,kne byr register la,rawatan la.darul ruqyah plg mngarut.kne beli air yg ntah pape.perawat die,smbil merawat smbil main hp.tiap x pg,maybe lbh rm50 jgk abes.now,xkn pg dh..
Anonymous said…
As salam...so..yg mana yg ok ..x salah dr segi syarak ..yg penting sembuh 100%
Anonymous said…
Minta pendapat pada semua yang mengetahui, sekiranya mengalami gangguan di rumah yang dihuni apakah langkah yang perlu diambil n pusat perubatan islam mana yang tidak menipu dan boleh dirujuk. Setakat ini azan dirumah, bacaan ruqyah sudah dilakukan oleh tuan rumah tetapi kurang berhasil.....kasihan anak2 yang masih kecil sering diganggu....mohon pencerahan....terima kasih
Anonymous said…
rawatan penyakit misteri@RPM.ada sesapa prnah wat rawatan kt situ x..ok x?
abdul latif said…
yang mana satu betul haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.................
Hariz said…
Assalamualaikum.. Maaf puan, Saya ingin memberitahu update bahawa Pusat Rawatan Islam Syifaul Hadi oleh Ustaz Alfian Izaz boleh dirujuk di website www.syifaulhadi.com . Terima Kasih.
happy mariposa said…
Setakat ni saya berubat kat darussyifa'.Confirm x tertipu..xde bayaran dikenakan.Sumbangan seikhlas hati dan duit sumbangan tu akn digunakan utk kebajikan darussyifa' semula.Berkesan atau tdk itu atas kehendak Allah..dan lagi satu bila berubat kita x boleh hanya berharap pd perawat 100%.Kita pun kena beramal juga.
happy mariposa said…
Setakat ni saya berubat kat darussyifa'.Confirm x tertipu..xde bayaran dikenakan.Sumbangan seikhlas hati dan duit sumbangan tu akn digunakan utk kebajikan darussyifa' semula.Berkesan atau tdk itu atas kehendak Allah..dan lagi satu bila berubat kita x boleh hanya berharap pd perawat 100%.Kita pun kena beramal juga.
happy mariposa said…
Saya berubat kat Darussyifa'.InshaAllah,xkan tertipu.Perawat2 semuanya terlatih dan xde sebarang bayaran dikenakan.Sumbangan boleh diberi seikhlas hati dan duit sumbangan tu akan digunakan semula utk kebajikan Darussyifa'.Berkesan atau tdk itu kuasa Allah,kita hanya berikhtiar.Cuma perlu diingat bila berubat kita x boleh mengharapkan perawat semata-mata,kita pun kena kuat beramal.Dan mungkin ada kena berubat berkali-kali baru boleh sembuh.
Anonymous said…
Salam.
Bagaimana dengan pusat perubatan Al- qayyum bdr sri damansara?kawan saya di suruh bawak persediaan barang2 berikut utk rawatan : kain putih cotton 2meter, kain hitam cotton 2 meter, limau nipis, dan mahar. Sumbangan rm300. Saya nak tau, apa guna nya kain hitam dan putih tu? Selagi tak bertentangan dengan syarak tak apa lah..itu yg kene konfem tu..tolong sapa2 yg tahu huraikan. Terima kasih
Anonymous said…
Kalau byk n mcm2 permintaan tu...hm...tak usahlah. Baik p darul syifa atau ustz sharhan
Rahmat Mat said…
As-salamu'alaikum, Tuan2 dan puan yg mulia di sisi Allah hendaknya...Amin....Tuan2 dan puan punya komen tentang perawat itu bagus..kerana Tuan2 dan puan berhati hati dalam hal sebegitu...dia sini saya ingin berkongsi sahaja. Saya taklah pandai bab2 merawat..jika memerlukan saya lakukan juga...itu pun dlm keresahan.maksud nya risau bab akidah,kerana syaitan dan nafsu sentiasa bersama...nak cerita tentang itu tak selesai pula eee. Tentang upah yg Tuan2 dan puan. , memanglah dari sudut agama ada pendapat di boleh kan asal tidak melampau..tetapi kita berjumpa dr tak pernah persoalkan pulak beratus beribu abis..sedangkan kita tahu ubatan kimia dan campuran hormon binatang ,yg direka khas oleh Yahudi laknatullah, setengah pendapat hukumnya haram ,nak cerita pasal tu juga tak selesai juga..carilah buku tentang pendapat islam tentang berubat dgn bahan kimia...bila kata iklan , org Malaysia kata kan bila kita ikhlas.Tuan2 dan puan tahu tak merawat bukan sesuatu perkara yg boleh main2 seluruh tenaga dalaman dan luaran digunakan..penat tak terperi rasanya...kalah org yg kerja satu hari...tentang minum bahan2 tambahan seperti minyak zaitun, madu,dll yg berkaitan..semuanya telah diruqyahkan.bertujuan melemahkan apa yg ada di dlm bdn bila kita beramal dgn per makan sunah InsyAllah...kalau kita sakit bertahun-tahun.nak sekali rawatan sembuh..insya Allah , sukar nak sembuh.sebab saya sendiri merasa nya.sebenarnya cara dan kedah rawatan memang ada dlm islam...contohnya ayat manzil yg digunakan Nabi S.A.W,apabila di sihir oleh kaum Yahudi.maka malaikat Jibril bawa dari Allah wahyu kan ayat Al Quran. , khusus.utk rawatan sihir dll.yg teramat penting dlm perkara ini pesakit itu sendiri..kena beramal yg penting jaga amal..nak cerita tentang amalan panjang pulak...kalau kita terpi rumah sepuluh kali sekali pun .kalau kita tak jaga adab2 dlm rumah sama aja buat penat je...mangrib2 tv masih lagi terpasang....sembahyang dah akhir2 darjat..msk rumah tak beri salam aurat tak jaga..byk lah kalau nak cerita..bukan pasang cd org mengaji tapi kita atau ahli rumah kena baca AlQuran...nak cerita amalan dlm rumah byk, nanti tanyalah ust2 sebenar nya byk lagi.nak kongsi pendapat..cukuplah dulu..As-salamu'alaikum.
Ustaz Ismail said…
Assalamualaikum.

Pusat Rawatan Uswatun Hasanah berpusat di Kuching, Sarawak yang diasaskan oleh Ustaz Ismail insyaAllah dapat merawat penyakit-penyakit kronik seperti sakit jantung, darah tinggi, barah, kencing manis, buasir, lemah tenaga batin, resdung, batu karang, ketagihan dadah & rokok serta penyakit-penyakit misteri yang tiada diketahui puncanya seperti gangguan makhluk halus, terkena buatan sihir, masalah rumahtangga dan sebagainya.

Kami juga juga menawarkan perkhidmatan terbaik dan dijamin berkualiti yang dapat dilakukan secara dekat di pusat kami atau di tempat tinggal anda serta jarak jauh bergantung kepada permasalahan anda:

1) Rawatan Bekam
2) Rawatan Akupuntur
3) Rawatan Refleksologi dan Urut
4) Rawatan Islam dan Alternatif
5) Solusi Masalah Rumah tangga, hubungan, anak, tempat kerja, perniagaan dan sebagainya
6) Rawatan penyakit kronik
7) Rawatan penyakit ghaib

Kami juga menawarkan pelbagai kursus dan ilmu untuk dipelajari. Dijamin menepati syariat Islam dan tiada yang bertentangan dengan syariat Islam.

Kami juga menyediakan solusi kepada pelbagai masalah seperti masalah rumah tangga, keluarga, hubungan, masalah jiwa, tempat kerja, perniagaan dan sebagainya.

Kami juga dapat merawat pelbagai penyakit kronik seperti sakit jantung, darah tinggi, barah, kencing manis, buasir, lemah tenaga batin, resdung, batu karang, ketagihan dadah & rokok serta penyakit-penyakit misteri yang tiada diketahui puncanya seperti gangguan makhluk halus, terkena buatan sihir dan sebagainya.

Kami juga menawarkan SCAN JARAK JAUH PERCUMA masalah dan penyakit anda hanya melalui panggilan telefon.

Peringatan:
Kami tidak menggunakan sebarang helah atau penipuan, tidak menggunakan ilmu hitam, kuasa ghaib, perantaraan jin, khadam, iblis & syaitan, azimat, tangkal atau bantuan daripada unsur-unsur luaran lain. Tiada amalan berbentuk khurafat dan setara dengannya serta tidak melibatkan perkara-perkara yang boleh merosakkan aqidah (Syirik) dan tidak bercanggah dengan syariat Islam.

“InsyaAllah, kita berusaha mengikut cara sunnah Nabi Muhammad S.A.W dan berdoa diberi kesembuhan kerana Allah yang menyembuhkan segala penyakit, hanya cara Nabi yang mendapat kejayaan ”

Sila hubungi pada bila-bila masa:

http://www.uswatunhasanah.com
http://pusatrawatanuswatunhasanah.blogspot.com

Ustaz Ismail - 0134876166 | 01132363113
Facebook personal Ustaz Ismail - https://www.facebook.com/ustazismail.binmohamad
Facebook page Pusat Rawatan Uswatun Hasanah - https://www.facebook.com/PusatRawatanUswatunHasanah

Alamat Pusat Rawatan Uswatun Hasanah:
No. 7, Tingkat 1, Jalan S2-D38, Sublot 8, Lot 13594, Jalan Semarak, Petrajaya, 93050, Kuching, Sarawak.

This comment has been removed by the author.
This comment has been removed by the author.

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing