Tuesday, February 28

Tatacara ketika Mekap

Meh kita tengok sedikit tatacara ketika bermekap......

  • Ketika bersolek terutamanya siang hari, pastikan anda menggunakan cahaya yang cukup. Seelok-eloknya dapatkan cahaya semula jadi.
  • Gunakan cermin kecil yang boleh dipegang. Ini memudahkan anda melihat dengan lebih dekat dan ianya mudah dialih2. Ye la takkan nak angkat almari solek sebab takde cahaya kot.
  • Beli alat solek yang bermutu untuk hasil yang baik. Belilah ikut kemampuan dan keperluan. Alat solek lebih berkesan daripada menggunakan kapas dan jari sendiri.
  • Gunakan pemerah pipi hanya untuk pipi dan bahagian tertentu bukannya untuk dijadikan bedak untuk keseleruhan wajah.


*************

Agak fail bermekap sebab memang kurang berkenan nak make up bagai....ikut mood...:)

12 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui xpndai la kak!!

Teenager Housemaid said...

makeup neutral is the best! hehehe

Pen Biru said...

sekadar tempek bedak calit gincu dan celakkan kening jer..heheh

Munnafendy said...

ahaha ada ke yg jadikan blusher tu bedak? mmg jambu betul muka nnti...hihi

ILA HonEyBuNNy said...

betul tu...ila lau nak mekap kena ada cermin...sennag nak usha dekat2,tmbh2 kat mata neh..ehheheh

Ujie said...

saya mmg tak reti dik oi..
setakat compact powder & lipstick je kenal.

Bui Junaidi said...

KAK BUI MMG TAK SUKA MAKE-UP..NAK PAKAI PELEMBAP PUN MALAS..HAHAHA..TURUN KERJA,PAKAI BEDAK DAN LIPTICK JER

M@W@R Q@SeH said...

make-up biasa2 je sbb x pandai jugak...

khalila ishak said...

slalu makeup sblum ni.simple2 je. tp, sekarg pakai krim dgn bedak je. huhu

Totie@Tomy said...

saya suka makeup smokey eyes..

Prettywrite said...

bedak miyami, lipstick, eyelash curler..tu kira mekap lah kan kak?hehe..

Juliet_iRa~" said...

tak reti make up!heee

jrg sgt pkai kecuali bedak, blusher n eyeliner..tp skang eyeliner pon mls..;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...