Sesekali Tundukkanlah Perasaan Ego

Pada zaman dahulu kala terdapat sebuah pulau di mana semua perasaan tinggal bersama dalam keadaan yang harmoni.

Walau bagaimanapun, pada suatu hari ribut telah melanda lautan dan menyebabkan air laut naik dan pulau tersebut menunjukkan tanda akan tenggelam.

Semua perasaan sangat takut, tetapi perasaan Cinta telah membina sebuah kapal untuk menyelamatkan semua perasaan.

Semua perasaan menaiki bot tersebut kecuali satu je perasaan yang tidak berbuat demikian.

Perasaan Cinta pergi melihat siapakah dia....

Dialah perasaan EGO...

Perasaan Cinta mencuba dan terus mencuba memujuk perasaan Ego menaiki kapal tetapi perasaan Ego tetap berdegil walaupun air laut semakin naik.

Semua perasaan yang lain meminta perasaan Cinta meninggalkan perasaan Ego, tetapi perasaan Cinta sifatnya untuk menyintai.

Akhirnya semua perasaan terselamat kecuali perasaan Cinta yang telah mati bersama perasaan Ego di pulau tersebut...

Cinta mati kerana Ego...

Aku: Kadang-kadang kita perlu tundukkan ego kita demi orang yang kita sayang.
**Diceritakan semula dengan versi aku sendiri.

Comments

Lia Irdelia said…
Sikap yang kadangkala sukar dikikis...
itulah egoo
mR.aSLaN said…
tau takpe..
ppuan arr byk ego
kalau tak ego, baik saya dah ditackle..
tapi tak penah pon kene tackl dgn ppuan:)
hik3
MulutPayau said…
Paling tak suka dgn orng yg ego....
saya punyai ego yg tinggi..
-_-'
ssahnya nak buang ego ni..
ego perlu juga,dan kdg2 tidak..

kena fikir~
Miss Nadya said…
kadang2 nad ego jugak taw..hhuhu..

p/s :: hehe...anak2 yang tersayang..:)
Nens Collection said…
ego mmg perlu ade dlm diri..tp bukan dlm kedaan di atas..okes!
ZORA said…
ego tak ptut ada dalam diri sebbnye boleh wat org benci..
dwaty said…
kena buang ego ni.... hehehe
Kancil 8349 said…
kadang kala kita tidak tahu bahawa kita ada ego yang menyakiti orang lain sehingga kita kehilangan sesuatu
nur adilah said…
nice one sis :) suka baca ^_^
Juliet_iRa~" said…
btol2 kak...jangan sbb ego..nt kita menyesal kan..

pss : hee..slh 1 azam tahun br nak kurangkan merajuk..;p..tp xtulis kat blog..maluuu..heee...oke kak nt ira try share lepas ira da guna k simkad broadband 1M tu..:)
Dieya said…
so jgn ego2 okeh x helok
[PCL] said…
salam, pcl dtg nak review alexa..

pasal EGO ni mmg pcl dah lama tinggalkan...ego akn tetap ego sejak dulu kecuali kalau tuannya mahu berubah..
♥e'in♥ said…
menyampah dgn org yg ego tinggi.. huhu..
Elih Japahar said…
Haii..baru pas review alexa dr segmen kak diana
Ujie said…
salam kenal,

dah review alexa blog awak..dari segmen diana. ^_^

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing