Semua Masalah Boleh Selesai

Assalamualaikum....

Setiap orang takkan terpinggir daripada mendapat masalah. Daripada sekecil-kecil hinggalah sebesar-besar masalah.

Masalah tu berupa pelbagai bentuk ujian untuk kita. Ada ke orang hidup bebas masalah? Kalau yang jawab ada, memang aku terpinga-pinga. Mungkin orang tu fikirannya positif dan anggap semua masalah sahabat sejati dia.

Semua masalah kalau kita nilaikan memang ada jalan keluarnya, memang ada jalan penyelesaiaannya. Sama ada senang atau tak berapa senang je jalan keluarnya, jalan penyelesaiannya.

Dan cara menghadapi masalah untuk setiap orang tu tak sama. Setiap orang ada cara yang tersendiri.

Penerimaan setiap orang terhadap masalah juga tak sama. Ada orang yang terlalu redha dengan segala-galanya. Ada orang yang terlalu obses sampai gila. Ada orang yang tengah-tengah je, redha tapi tak obses.

*************
Tadi baru bermasalah dengan kereta, lepas ni tataw la apa lagi masalah. Kalau seorang diri memang tak mampu nak hadapi, Alhamdulillah masih ada yang sudi ambil peduli walaupun orang yang sepatutnya peduli tak rapat.

Ini bukan entry mengeluh tapi ini entry positifkan diri. Kadang-kadang bila hadapi masalah kita akan terfikir peristiwa-peristiwa lalu.

Comments

kalo cik mmg cube sdaya upaya..kalo x blh gak kena redha aje la =)
mR.aSLaN said…
saya ada masalah .. cina tu still tak puas ati ..
tadi bia bawak geng .. bonzer ..hahahahaa .. mereka mencari2 jer mana si aslan ..adoi aiii
C'Jai said…
masalah tu kekadang boleh mendidik kita jadi orang yang sabar....mudah2an la..betul tak cik aisha...:-))
Juliet_iRa~" said…
btol tu kak..setiap manusia mmg ada mslh..lapar tu mslh gak kan..ngee

lain mslh lain jln penyelesaiannya...lain org pon lain caranya...

tepuk dada, tnye akal..nak atasi mslh tu camne..:)
ila amalkan ayat 1000 dinar.insya allah semuanya akan selesai
Azlan Hasan said…
hehe..betul tu..sy selalu pkir sy nak dapat sumthing better after this setiap kali masalah melanda..hehehe

Regards,
-Strider

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing