Sebab Perempuan Perasan Diri Gemuk

Assalamualaikum....

Mesti ada pernah dengar perempuan merungut cakap dia gemuk, berisi dan sewaktu dengannya. Nampak macam tak bersyukur pun ada.

Dan buat orang menyampah pun iye jugak sebab di mata orang lain diri kita tak seperti yang mulut kita gambarkan. Mestilah meluat dengarkan. Macam perah santan (perasan) sendiri lak dah jadinya.

Salah satu faktor yang sebabkan perempuan rasa diri gemuk sebab dia memang gemuk kat tempat tertentu pun. Sebagai contoh badan bentuk pear, berisi kat peha dan punggung. Kalau badan jenis epal lak berisi kat pinggang. Nak tahu badan korang jenis apa leh cek kat sini-----Bentuk Badan Wanita.

Tapi hanya tuan empunya diri yang tahu...kat mana lemak naik dengan jayanya...Hehehe...

Ada juga perempuan yang menghidap anaroksia/bulimia tanpa mereka sedari. Yang mana mereka ni mengalami gangguan makan disebabkan terlalu takut akan menjadi gemuk. Itu akan mempengaruhi psikologi mereka. Golongan ini selalu perasan diri gemuk. So kalau perasan diri gemuk tapi sebenarnya tak, mungkin anaroksia kecil-kecilan la tu...Jaga-jaga....

Apa pun untuk sesiapa yang rasa diri gemuk tapi sebenarnya tak gemuk, tingkatkan lagi keyakinan diri dan ambil kira pandangan orang lain untuk kebaikan diri. Pakaian yang sesuai pun dapat meningkatkan keyakinan diri di khalayak ramai.
*************
Ada sedikit info nak kongsi, pernah terbaca kat sebuah Majalah (tak ingat majalah apa) bahawa roti boleh menyebabkan peha besar menurut satu kajian yang dijalankan. Erk masa belajar dulu aku pulun makan roti gardenia apa...

**bz sikit arini...:)

Comments

Dianaa said…
Hoho! Saya ni badan bentuk buah pear, kawan yg bagitau. Rupa²nya memang bentuk buah pear pun. Besar tang peha and punggung. Takbole pakai selua kecik2 lagi dah, segan ohh
Kancil 8349 said…
wah...Kancil tahu ada yang takut macam tu...tapi kalau dah kahwin mereka ndak fikir sangat...tapi ndak semua
yui ni pear..argh..malu lak..hihi
wahida said…
huwaaaaaa!!! patut lah peha aku bukan main besar lagi...rupanya aku kuat mkn roti....


tobat!!
Azlan Hasan said…
hehehe..kadang2 ramai perempuan lelaki suka badan kurus2 macam model tapi hakikatnya tak..Lelaki pun ade citarasa mereka tersendiri..hehehe

Regards,
-Strider-
MulutPayau said…
adik....akak mmng suka roti..patutpun..heheheh
nazirah said…
aah la mmg kte pn selalu asa cmtu .. tp hakikatnye betul kte da gemuk sbb timbang berat naek huhu tp tkpe tgh usaha turunkan berat ni insyaAllah
ZORA said…
gemuk ke kurus bukan kisah pon...jnji sihat..hehehehe
ieda said…
ermm makan roti peha besar tuuu kurang yakin .. sbb akak punn makan gak ekekke tapi peha maintainnnn ekekke ;)
Pocket said…
macam mana pun orang nak kata gemurt pun tak per... gmurt pun ok asalkan sihat..
tapi hakikatnya gmurt tu tak besh!
-bila kena jalan jauh sikit pasal diri ni tak mampu nak lompat longkang tu.(Kengkawan lain lompat jer)
-bila kena amik masa 2 minit utk kontrol pernafasan lepas panjat tangga.
-bila beli baju n tak der saiz.

tetap rasa tak besh.
Juliet_iRa~" said…
ppuan mmg slpl ada prasaan cmtu kan..ngeee
teratai said…
penyakit bulimia tu bahaya boleh membawa maut!
yg pentingnya sihat, kalau badan kurus kering tp x sihat pun x baik!apa2pun perlu bersederhana dalam semua hal termasuk pemakanan kita juga:)
Izan Ishak said…
ahha... kak izan pun bentuk pear. tang peha tu mmg kena usaha keras utk dikecilkan pasni...
Lia Irdelia said…
takotnya tengok pic tu..
huhuhhu...
saya plak nak berisi sikit..
macm2 kan..
hehhee
Prettywrite said…
hohoho..yna kurus jer aishah..so kalau orang kata gemuk sangatlah happy rasanya..hahaha
Onitsuka_hana said…
hana rasa hana gemuk tapi tengok cermin gemuk.huhu

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing