Assalamualaikum....

Mesti ada pernah dengar perempuan merungut cakap dia gemuk, berisi dan sewaktu dengannya. Nampak macam tak bersyukur pun ada.

Dan buat orang menyampah pun iye jugak sebab di mata orang lain diri kita tak seperti yang mulut kita gambarkan. Mestilah meluat dengarkan. Macam perah santan (perasan) sendiri lak dah jadinya.

Salah satu faktor yang sebabkan perempuan rasa diri gemuk sebab dia memang gemuk kat tempat tertentu pun. Sebagai contoh badan bentuk pear, berisi kat peha dan punggung. Kalau badan jenis epal lak berisi kat pinggang. Nak tahu badan korang jenis apa leh cek kat sini-----Bentuk Badan Wanita.

Tapi hanya tuan empunya diri yang tahu...kat mana lemak naik dengan jayanya...Hehehe...

Ada juga perempuan yang menghidap anaroksia/bulimia tanpa mereka sedari. Yang mana mereka ni mengalami gangguan makan disebabkan terlalu takut akan menjadi gemuk. Itu akan mempengaruhi psikologi mereka. Golongan ini selalu perasan diri gemuk. So kalau perasan diri gemuk tapi sebenarnya tak, mungkin anaroksia kecil-kecilan la tu...Jaga-jaga....

Apa pun untuk sesiapa yang rasa diri gemuk tapi sebenarnya tak gemuk, tingkatkan lagi keyakinan diri dan ambil kira pandangan orang lain untuk kebaikan diri. Pakaian yang sesuai pun dapat meningkatkan keyakinan diri di khalayak ramai.
*************
Ada sedikit info nak kongsi, pernah terbaca kat sebuah Majalah (tak ingat majalah apa) bahawa roti boleh menyebabkan peha besar menurut satu kajian yang dijalankan. Erk masa belajar dulu aku pulun makan roti gardenia apa...

**bz sikit arini...:)

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative