Sarung Tetek....Sarung Tetek...

Kejadian berlaku kat sebuah pasar raya. Masa tu ramai la jugak makhluk yang dok bershopping barangan keperluan dan kehendak masing-masing. Aku antara makhluk yang sedang berjalan-jalan sambil membelek barang.

Tiba-tiba dengar laungan, "sarung tetek...sarung tetek.... ". Itulah ayat yang disebut berkali-kali oleh seorang budak. Budak tu kecik lagi, ada la dalam umur 2-3 tahun camtu. Dok dalam troli mak dia tolak.

Tengok muka mak dia macam segan aje. Mana taknya anak dia laung sekuat hati dengan muka teruja tengok bra yang bergantungan. Aku nak senyum pun tak sampai hati sebab kesian lak tengok muka ketat mak dia. Lagipun orang ramai dok pandang termasuk la aku. Heheh.

Erm ni mesti masa kat rumah time lipat baju or jemur baju anak dia dok usha pastu si mak or ayah or abang or kakak mengajar sebut..... sarung tetek.

Kat khalayak ramai malu pun buat tak malu je la. Anak sendiri takkan sampai hati nak marah.

**************
Morale of story....jangan ajar benda or perkataan pelik kat anak-anak. Tapi budak2 ni kadang-kadang hantar pengasuh jaga, pengasuh or anak2 pengasuh lak yang dok ngaja benda pelik2... Huhuu

Comments

Onitsuka_hana said…
budak2.klu ank tu tanya nak letak nama apa slain sarung tetek.hehe
Lia Irdelia said…
uish....
budak kecit pun pandai sebut camtu eh...

hehehe..

malu..
::CIK LYNN:: said…
ciannya kt mak dia...
Totie@Tomy said…
hehe kecik2 dah pandai..
sUe UnniE;) said…
haha.
comei la. tak tgk bdk tu pun da tau dia sebut dgn penuh comei..haha
haney said…
haha. kesian mak dia. teringat lak time kecik2 dulu, haney pon panggil bende tu sarung tetek. tp tak de la smpi jerit2 kat pasaraya mcm budak tu. haaha
amir aizat said…
ish2 bdak skrg, haha
EZAD AMIR said…
Hahaha..kecik2 dh reti..
ZORA said…
hahaha..malunyer..
Juliet_iRa~" said…
ahaha..lawaknya..

jrg dah dgr bdk2 ckp gtu skang ni..hee ;p
Azlan Hasan said…
nasib baik budak..hehe..kalau bapak budak mau kena penampar dengan seluruh warga2 perempuan kat pasaraya tu..hehehe

Regards,
-Strider-
Azlan Hasan said…
nasib baik budak..hehe..kalau bapak budak mau kena penampar dengan seluruh warga2 perempuan kat pasaraya tu..hehehe

Regards,
-Strider-
kesian mak die..huhu..
confirm malu..-_-'
tapi, tak boleh nak salahkan anak die sbb kecik lg..
Izan Ishak said…
aduhhh... mmg haru sgt tu. ada plak sarung tetek ye.

hmmm... kembar kak izan pula kalau lalu je kat tempat bra tu otomatik dorg sebut coli... lagi skali ummi malu dan tekap mulut dorang cepat2...

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing