Kejadian berlaku kat sebuah pasar raya. Masa tu ramai la jugak makhluk yang dok bershopping barangan keperluan dan kehendak masing-masing. Aku antara makhluk yang sedang berjalan-jalan sambil membelek barang.

Tiba-tiba dengar laungan, "sarung tetek...sarung tetek.... ". Itulah ayat yang disebut berkali-kali oleh seorang budak. Budak tu kecik lagi, ada la dalam umur 2-3 tahun camtu. Dok dalam troli mak dia tolak.

Tengok muka mak dia macam segan aje. Mana taknya anak dia laung sekuat hati dengan muka teruja tengok bra yang bergantungan. Aku nak senyum pun tak sampai hati sebab kesian lak tengok muka ketat mak dia. Lagipun orang ramai dok pandang termasuk la aku. Heheh.

Erm ni mesti masa kat rumah time lipat baju or jemur baju anak dia dok usha pastu si mak or ayah or abang or kakak mengajar sebut..... sarung tetek.

Kat khalayak ramai malu pun buat tak malu je la. Anak sendiri takkan sampai hati nak marah.

**************
Morale of story....jangan ajar benda or perkataan pelik kat anak-anak. Tapi budak2 ni kadang-kadang hantar pengasuh jaga, pengasuh or anak2 pengasuh lak yang dok ngaja benda pelik2... Huhuu

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative