Lelaki metroseksual jaga penampilan

Assalamualaikum...

Kaum Adam selalu cakap kaum Hawa ni suka membelek barang. Tapi hari tu aku jumpa kaum Adam yang membelek barang kat bahagian produk penjagaan diri kemain lagi kusyuk. Jarang kot nampak situasi macam tu (rugi lak tak snap picture).

Pastu pandang my sis dan spontan terkeluar ayat, "owh lelaki metroseksual ni.menjaga penampilan dan mesti beli produk terbaik untuk penjagaan diri.kalah kitakan". Sambil tersenyum-senyum...kih2.

Kadang-kadang bila tengok lelaki metroseksual ni tergelak pun ada. Mana tidaknya mereka lebih advance dalam menjaga kecantikan dan lebih cerewet daripada perempuan dalam menjaga penampilan diri. Rutin harian menjaga penampilan pun berdisiplin aje.

Secara umum maksud lelaki metroseksul adalah seorang lelaki yang menjaga penampilan diri daripada segala aspek. Gaya hidup mereka nampak macam mewah je dan sanggup berhabis duit untuk diri sendiri. Macam pompuan yang suka jaga penampilan dan kecantikan tulah. Dari hujung rambut hingga ke hujung kaki semua nak jaga.

*************
Mesti ada antara korang (blogger lelaki) yang metroseksual ni, cepat ngaku. Takpun orang tersayang (blogger wanita) yang metroseksual. Bagi aku tak salahpun lelaki tu nak jadi metroseksual, cuma berpada-padalah. Dah kalau semua duit dilabur untuk penampilan, makan pasir lak anak bini kalau yang dah kawen tu. Ye dak...Huhuu

Comments

hoho...selalu je jumpa lelaki macam ni..
masa mula2 tu pelik jugalah..
tapi, sekarang dah tak pelik..

antara lelaki metroseksual yang saya kenal, adalah atuk saya sendiri..hahaha..
sampai sekarang okay atuk saya jaga diri..tu yg org selalu puji dia nampak muda...:D
nazirah said…
aah btul tu ada gak lelaki cmtu tapi takat ni jrg jmpe la hee
Munnafendy said…
ada kwn sorg ni kak sha, ada jerawat naik kemain kelam kabut dia!
x pelik dh skrg..laki2 pon nk kemas mcm pompuan..dh tahu nk jage tu sume :)
hihi,xpernh jumpa lg la..

tp lau tgk mesti rasa bgga..jrg ada laki camtu..
Azlan Hasan said…
hehe..betul tu tapi sy nak tambah skit bab definasi tu..Metro sexual mestilah seorang lelaki yang bujang,mewah dan tinggal di kota..barulah complete set utk panggil metro sexual..kalau tak definasi dia jadi heterosexual...

Regards,
-Strider-
diana said…
suami akak bukan metroseksual ye..metroseksual ni biasanya lelaki bujang..hehehe

..tapi bila pilih barang peribadi dia memang lama..sampai akak dengan maisara terpaksa buat aktiviti possing2 syok sendiri untuk hilang kan bosan..
Totie@Tomy said…
macam suami saya paling komang pun tilik pencuci muka kjerk..hehe lain2 dia tak minat..
Miss Nadya said…
kat ofis nad ada sorang je lelaki cm tu..ngee..:)

http://www.nornadiah.com/
Kancil 8349 said…
dunia dah nak terbalik...
MulutPayau said…
Lelaki skrng pun bukan main lagi bab kecantikan ni..kadang2 mngalahkan pompuan..hihihi
littledolphin said…
bagus juga apa kalau lelaki jadi metroseksual.penampilan itu penting.hehe

tapi berpada-padalah jugak kan?jangan sampai melebih-lebih juga.perempuan pun kena ingat juga! hihi
Tihara said…
saya biasa2 saje..hehe :)
Juliet_iRa~" said…
ahahha..bf ira x..;p..

siap share dgn mama dia pncuci muka..keke..tp mama dia y beli...dia ckp malu je nak beli mcm2..hee

pss : welcome kak..xda mende la..hee..thankss kak utk ucapan itu..;p
dorang pun nak kelihatan kemas. muahahah
Anonymous said…
aii terasa plak haha

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing