Wednesday, January 11

Kawan Makan Kawan

Assalamualaikum...

Istilah kawan makan kawan selalu disebut bila seorang kawan mengkhianati kawan sendiri. Tak kisah la kawan baik ataupun kawan tak berapa nak baik. Point utama menjatuhkan kawan sendiri.

Kalau kawan tak berapa nak baik  yang jatuhkan kita pun, kita dah rasa sakit yang teramat, inikan pula kalau sahabat baik sendiri yang menjatuhkan kita. So kalau korang dapat kesan sahabat baik sendiri jenis suka makan kawan sendiri, seelok-eloknya jauhkan diri daripada dia.

Bukan nak mengada-ngada memilih kawan. Tapi kenapa nak risikokan diri sendiri untuk kawan yang memang sah-sah nak 'makan' kita, telan hidup-hidup lak tu. No point la.

Ada kes kawan sendiri kenakan kawan sampai kawan baik terseret ke lembah maksiat. Nak lari dah terjebak, sudahnya merana diri menyesal tak sudah. So berjaga-jagalah dengan jenis kawan yang makan kawan ni.

**************
Alhamdulillah setakat ni walau seteruk mana pun kawan yang aku kenal, takde la sampai nak jebak aku sekali jadi macam dia.

4 comments:

Nens Collection said...

takuttnyerr bila terkene ngn kawan makan kawan ni..;(

nuyui a.k.a miss YUI said...

SGGH BHYA..KT PON LEH TAK PASAN ORG CAMTU..

Prettywrite said...

jahatkan..makan lah nasik ke apa2..kawan sendiri jugak nak dimakan..huhu

Teenager Housemaid said...

kawan tu dia panggang ke dia masak lemak sis?
hehehe..

saya tak ramai kawan...so ALhamdulillah setakat ni tak jumpa lagi kawan yang macam ni..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...