Assalamualaikum...

Tengok gambar kat atas, duduk macam tu dipanggil apa selain istilah menyilang kaki? Kalau mak aku dia panggil duduk silang panggung. Ramai yang suka duduk macam tu walaupun orang tua-tua selalu dok tegur tak sopan dok macam tu, gaya orang kayalah dan macam-macam lagi.

Tak senonoh tu satu hal, daripada segi kesihatan pun tak elok sebenarnya duduk dengan kaki menyilang ni, di mana ianya akan mengurangkan peredaran darah ke kaki korang. Ye la duduk bersilang-silang ni kaki yang kat bawah akan terbeban dengan kaki lagi satu, memang tak balance dan kesan dia untuk jangka masa panjang kaki terbeban tu mungkin akan mengalami kesakitan saraf.

Jadi kalau tak nak terjejas kecantikan dan kesihatan kaki, silalah luruskan kaki setiap kali korang menyedari korang duduk menyilangkan kaki.

Cara yang terbaik untuk duduk adalah dengan meletakkan kedua-dua kaki bersama-sama pada lantai untuk mengimbangi berat badan.

Kalau korang rasa nak ubah kedudukan ketika duduk, daripada menyilangkan kaki, lebih elok gerakkan kedua-dua kaki bersama ke arah yang sama. Ataupun korang juga boleh menyilangkan kaki secara longgar di buku lali. Cara ni lebih elok untuk kurangkan segala kemungkinan yang tak elok.
*************
Kalau menghadiri temuduga duduk menyilang kaki macam ni, sah-sah akan di'fail'kan sebab tak sopan.

Semalam dah review kumpulan kedua untuk segmen jom tingkatkan ranking alexa. Tinggal lagi dua kumpulan. Slow-slow cari mood dan masa.

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative