Assalamualaikum...

From my eyes:

1) Seorang lelaki yang suka menyepi diri bila menghadapi masalah. Membuatkan orang tertanya-tanya apa sebenarnya yang sedang berlaku. Tidak mahu berbincang tetapi mendiamkan diri seolah-olah orang lain tak kisah dan tak de perasaan. Lelaki itu MEMANG DAYUS.

2) Lelaki yang berhutang dengan teman wanita sendiri tetapi tidak membayar hutang tersebut. Boleh buat muka selamba dan tak bersalah. Seolah-olah memang berniat tidak mahu membayar semula dan tidak pernah berbincang untuk menyetelkan hutang tersebut. Lelaki itu MEMANG DAYUS.

3) Mengambil kesempatan. Tak kisahlah menggatal or segi kewangan. Huh memang tak senonoh. Lelaki itu MEMANG DAYUS.

4) Suka berpura-pura sangat 'kasihan' untuk meraih simpati teman wanita. Eh tolong le. Lelaki itu MEMANG DAYUS.


From religious(ISLAM):Rujukan- Ustaz Zaharuddin

1) Membiarkan kecantikan aurat, bentuk tubuh isterinya dinikmati oleh lelaki lain sepanjang waktu pejabat (jika bekerja) atau di luar rumah.

2) Membiarkan isterinya balik lewat dari kerja yang tidak diketahui bersama dengan lelaki apa dan siapa, serta apa yang dibuatnya di pejabat dan siapa yang menghantar

3) Membiarkan aurat isterinya dan anak perempuannya dewasanya terlihat (terselak kain) semasa menaiki motor atau apa jua kenderaan sepanjang yang menyebabkan aurat terlihat.

4) Membiarkan anak perempuannya ber'dating' dengan tunangnya atau teman lelaki bukan mahramnya.
5) Membiarkan anak perempuan berdua-duaan dengan pasangannya di rumah kononnya ibu bapa 'spoting' yang memahami.

6) Menyuruh, mengarahkan dan berbangga dengan anak perempuan dan isteri memakai pakaian yang seksi di luar rumah.

7) Membiarkan anak perempuannya memasuki akademi fantasia, mentor, gang starz dan lain-lain yang sepertinya sehingga mempamerkan kecantikan kepada jutaan manusia bukan mahram.

8) Membiarkan isterinya atau anaknya menjadi pelakon dan berpelukan dengan lelaki lain, kononnya atas dasar seni dan lakonan semata-mata. Adakah semasa berlakon nafsu seorang lelaki di hilangkan?. Tidak sekali-sekali.

9) Membiarkan isteri kerja dan keluar rumah tanpa menutup aurat dengan sempurna.

10) Membiarkan isteri disentuh anggota tubuhnya oleh lelaki lain tanpa sebab yang diiktoraf oleh Islam seperti menyelematkannya dari lemas dan yang sepertinya.

11) Membiarkan isterinya bersalin dengan dibidani oleh doktor lelaki tanpa terdesak dan keperluan yang tiada pilihan.
12) Membawa isteri dan anak perempuan untuk dirawati oleh doktor lelaki sedangkan wujudnya klinik dan hospital yang mempunyai doktor wanita.

13) Membiarkan isteri pergi kerja menumpang dengan teman lelaki sepejabat tanpa sebarang cemburu.

14) Membiarkan isteri kerap berdua-duan dengan pemandu kereta lelaki tanpa sebarang pemerhatian.

Wahai kaum Adam (Lelaki) sedarlah dari kealpaan korang tuh. Wake up man!!!
Berhari-hari intenet kesengalan disebabkan volume da cukup 5GB. Sementara nak tunggu bil baru, sengsara betul nak bertenet pun...:( Nak merayau-rayau kat blog orang pun tak kesampaian je. Kejam betol.

sempat cek volume...memang da over limit 3hb mac...patot lembab tahap gaban...
Yang paling sadis lepas tu nak masuk website celcom sendiri pun tak lepas...haiyak...

memang tak patut...website celcom sendiri tak boley masuk.

Pastu kebanyakan masa sentiasa fail bila nak connect. Memang kronik....

connect failed...
Tapi jangan harap la aku nak beli additional volume semata-mata volume sedia ada dah cukup. Aku lebey sanggup tunggu bil baru...:) Bil baru celcom 8hb setiap bulan.


Apasal la makin lembab je tenet ni. Dengki tak bagi aku berchat, maen game la tuh. Dah masuk awal bulan ni curious gak kot2 da cukup volume dia.

Belum lg aku layan youtube ke, my soju ke(tengok movie korea). Kalau aku layan semua tu, lagi terlingkup agaknya. Tak sampai dua minggu kot da ckp 5 gig. 

Saje cek da bape gig aku guna. Dan hasilnya taraaaa.......

hampir mencecah 5GB...(sila klik untuk image yang besar)

Kena berjimat nampaknya menggunakan gig yg ada, 8hb lama lagi tu. Uwaaa.....

Tapi da terima mesej menyatakan da cukup 5 GB. Mana satu le pulak nak caya....Adesh...
kat mesej ckp 5GB, website belum lagi, tapi lembab macam da cukup (sila klik untuk image yang besar)
Huh lantak le, selagi boleh guna haku guna.... Tak boleh tu tak kuasa nak beli tambahan GB....
Assalamualaikum...

Setiap insan punya kekurangan dan kelebihan. Itulah uniknya setiap manusia yang ada dimuka bumi ini. Cuma sebagai manusia biasa kadang kala kita seperti tidak bersyukur pada pandangan kasarnya. Lumrahlah kita sentiasa ingin yang terbaik, sentiasa ingin menjadi yang terbaik, sentiasa ingin lebih menyerlah. Ya sentiasa berusaha menjadi yang lebih terbaik setiap hari.

Persoalannya berjayakah kita menjadi apa yang diri kita inginkan. Walaupun setelah berusaha berhempas pulas selalu berlaku hasilnya tidak seperti yang kita inginkan. Pada masa yang salah kita mula menyalahkan takdir. Mula berhenti berharap, mula bosan dengan apa yang dilakukan, mula berfikiran negatif. Seolah-olah tiada lagi peluang untuk menikmati kehidupan yang diingini.

Orang disekeliling mula memandang serong, membanding-bandingkan dengan kejayaan orang lain. Orang yang rapat mula dirasai tidak memahami. Semua seolah-olah menyalahkan diri kita yang tidak reti untuk merebut peluang hidup. Mungkin mereka juga terkena tempias dari orang sekeliling, malu punyai saudara yang  tidak reti untuk merebut peluang hidup. Atau pun terasa kita beban yang terpaksa mereka pikul?

Huh pedulikan semua itu. Diri kau sentiasa berfikir terlalu jauh. Kau terlalu cuba menjadi yang terbaik, tetapi kau juga selalu gagal. Kau sedar kau perlu kuat. Kau kena kuat, kau wajib kuat dan tabah. Kau tidak mampu membuktikan apa-apa sekarang, tapi aku percaya kau tetap mempunyai nilainya. Kau terlalu unik berbanding diri yang lain. Kau pedulikan sahaja apa yang berlaku.

Orang-orang, letakkan diri kamu di tempat orang lain. Cuba berfikir dari tempat orang tersebut. Ya mungkin orang itu tidak sehebat kamu, sebijak kamu, sehandal kamu - seperti kamu fikirkan. Kalau semua orang seperti diri kamu dan kamu fikirkan, apa lagi kelainan yang ada? Kosong.....

Berhenti daripada menyakiti hati sendiri dan hati orang lain.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative