Assalamualaikum....

Hari ni sibuk keluar mencari rumah sewa lagi. Pagi-pagi dah keluar, lewat petang baru sampai rumah. Alang-alang keluar kira outing sekalilah dengan family. Balik singgah Tesco kejap.

Pergilah bahagian lotion, saje je belek-belek lotion kat situ. Tabiat suka membelek memang dah sebati nak buat macam manakan. Hajat kakak aku nak rembat satu lotion yang rasa berkenan. So aku belek ajelah kejenya.

Masa tengah belek lotion-lotion tu datang la seorang promoter ni, promote itu ini pasal lotion tu. Aku nak tak nak je dengar, aku bukan tak suka promoter tapi aku tak suka bila diganggu bila tak perlu. Rimas rasanya, pegang apa je mesti dia nak explain. Okey takpe biarlah dah kerja diakan.

Lagi dia membebel cakap lotion tu untuk hilangkan parut dan memutihkan dan apatah lagi. Dah lama-lama aku pun nak angkat kaki dari situ. Masa nak berlalu pergi tu, ayat dia buat aku terkesima.

"U punya kulit hitamlah"

Dalam hati aku minah ni nak cari gaduh ke apa. Spontan aku jawab, "dah kulit I memang macam tu". Terus buat muka dan pergi dari situ.

Tahulah kulit aku ni tak berapa nak cerah mana pun, tapi tak payah lah nak buat ayat sentap macam tu. Agak-agaklah kot ye pun, dah memang gitu warna kulitnya. Sabar wahai hati.

Aku: Lepas tu sengaja pegi bahagian tu lagi. Haha guess what? Dia tak berani dah nak promote. Macam lari-lari aje. Moral of story cakap silalah berlapik, orang tak suka jangan paksa, pilihan di tangan kita so jangan terpengaruh dengan promoter. Oke...^_*

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative