Tips Memikat Hati Dengan Tiga Perkataan

Assalamualaikum...

Dengan perkataan je orang boleh terpikat dengan si pemikat. Macam orang cakap, ayat mesti mau power. Power sangat sampai cair hati si pendengarnya.

Saya ada disini
Berada disisi orang yang disayangi disaat mereka memerlukan dan memberi kata-kata semangat adalah perkara yang penting. Sentiasa menyatakan serta mengingatkan mereka kita sentiasa ada bersama mereka tidak kira apa sekalipun yang berlaku.

Saya Rindu Awak
Dengan mengucapkan perkataan ini kemungkinan hubungan boleh diselamatkan dan diperkukuhkan sekiranya pasangan jujur dalam mengucapkan Saya Rindu Awak. Perkataan ini mampu membuatkan pasangan rasa mereka diperlukan dan disayangi.

Saya Hormati Awak
Menghormati adalah salah satu cara lain untuk menunjukkan kasih sayang dan rasa cinta. Rasa saling menghormati akan membuat pasangan bertambah yakin sesama sendiri dan rasa dipercayai.

Mungkin awak Betul
Perkataan ini sangat sesuai diucapkan ketika pergaduhan atau perselisihan pendapat. Dengan mengucapkan perkataan ini, sedikit sebanyak menunjukkan rasa rendah hati kita untuk mengakui 'mungkin saya salah'.

Tolong Maafkan Saya
Banyak hubungan yang terputus dapat diselamatkan serta dipulihkan jika manusia mengakui kesilapan mereka dan meminta maaf. Semua manusia tidak sempurna dan jangan merasa malu untuk mengakuinya serta meminta maaf. Campakkan ego kita ke tepi.

Terima Kasih Awak
Penghargaan adalah cara yang sangat berbudi bahasa. Menghargai kebaikan orang lain dengan ucapan terima kasih adalah sesuatu yang sangat penting dilakukan. Tak rugi apapun berterima kasih kat orang.

Biar Saya Tolong
Menawarkan pertolongan bila orang yang kita sayangi memerlukan pertolongan yang boleh kita bantu. Tak payah la nak tunggu diaorang yang bukak mulut mintak dibantu baru terhegeh2 nak tolong.

Saya Faham Awak
Sifat manusia akan rasa lebih rapat dan dekat sekiranya merasa orang lain menerima dan memahami  mereka. Memahami pasangan adalah cara terbaik untuk memenangi hati mereka, kalau boleh fahamilah sekecil-kecil hal pun berkaitan mereka.

Saya Cintakan Awak
Tiga perkataan paling hebat untuk seseorang yang sangat istimewa ialah SAYA CINTAKAN AWAK. Sentiasalah ucapkan rasa cinta supaya mereka tahu diri mereka dicintai setulus hati. Tapi jangan sengaja nak ucapkan kalau tak maksudkan pulak.

Aku: Ayat je power tapi sebenarnya hampeh tak guna gak. Buang karen aje.

Comments

Papa PUSS said…
salam

nice entry.. ngeee..
mana dpt idea karang ni?


BTW dah follow here..
Hope hit me back..;)
www.segalapet.blogspot.com
Nens Collection said…
tq 4 da wish..yeke sy muda lagi dr awk?..hehe..
kite gatal sbb tu kene kawen cepat2..hehehe..

sebab ayat2 ni jgak ler kawen awal kot..haha..
mR.aSLaN said…
ehem2 ..
mood jiwang nih
huhuhuhuhu
kajaharuna said…
selalu gune saya sayang awak..
tapi dulu la.. hahahahah
Cik Nurul said…
tips yg sgt berguna! ^^
ngeheheh..
saya taak prnah guna ayat2 diatas..
Azzah said…
tak rajin guna ayat2 ni dulu tapi Alhamdulillah,kawen awal jugak..:)
diana said…
kalau tahu ungkapkan tapi tak tahu nilainya tak guna jugak kan..ucapla dengan ikhlas...itu lebih baik..:)
Ahmad Syuxer said…
ayat pemanis..hehe..memang power ayat tuh kalau kena timing dia hehe
MulutPayau said…
satu jer yg akak selalu guna..
'Terima kasih awak'....hehhehe
Juliet_iRa~" said…
ayat menyejukkan hati..:)

thanks kak!sukaaa entry ni..heee

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing