Assalamualaikum...

Lama rasanya tak dapat jenguk blog dan sahabat-sahabat semua. Saya sudah kembali... Tapi penat yang teramat dari pagi drive, rehat kejap petang sambung drive lagi semalam, malam baru sampai umah. Aku bukan superwoman, memang bukan pun.

Banyak perkara yang berlaku sepanjang di kampung dan semestinya banyak ketinggalan mengenai perkembangan blog sahabat-sahabat. Tarik nafas sat baru BW ke blog-blog orang.

Asal balik sebab ada urusan dengan pejabat tanah. Mana taknya dah sampai ketua kampung cari, suruh balik secepat mungkin. Tapi apa yang berlaku, rupa-rupanya tak ada kaitan langsung pun. Tanah tu dah bertukar hak milik, tapi tak tahulah macam mana depa ni buat kerja, tetiba sampai surat suruh amek geran baru tapi masih bawah nama mak aku. Tanah tu dah pindah milik kat kakak aku sebenarnya bulan 10 hari tu.

Tak tahu hujung pangkal (surat kat ketua kampung), ingatkan tanah tapak rumah so baliklah. Rupa-rupanya bukan, nak kata sia-sia tak boleh juga sebab ada hikmah jugakan. Dah lama pun tak balik kampung. So redha aje la walaupun mula-mula bengang jugak dalam hati.

Sebabnya dalam sistem depa tengok mula-mula masih nama mak aku tanah tu. So depa meragui tanah tu dah berpindah milik. Sedangkan aku yang pegang dan belek geran baru yang dah berpindah milik ke atas nama kakak aku tu. Siap dah bayar segala kos lagi. Konpius jugak tu kan.

Bila aku buat muka tak puas hati dan bising-bising, depa cuba semak sekali lagi. Ada la pulak maklumat bahawasanya tanah itu sudah bertukar hak milik. Takpe la manusia kan tak sempurna, asalkan permohonan maaf diucapkan aku pun takkan berkira sangat.

Aku: Kalau dah salah, minta maaf insyaallah sejuk hati orang nak marah balik pun. Tapi tak semua kot, ada yang jenis walau sudah diminta maaf tapi still masih tak puas hati. Takpe sekurang-kurangnya kita berani mengakui kesilapan kitakan.

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative