Assalamualaikum...

Ada yang mengiyakan dan ada yang menggeleng kepala menidakkan tajuk entry ni. Sebab semua tu terpulang kepada empunya diri sebenarnya. Lain orang lainkan so tak payah nak bertekak soal betul dan salah.

Cinta pertama sukar dilupakan? Ramai yang cakap macam tu, dan setelah belajar memberi ruang kepada diri mencintai seseorang, aku mengiyakan juga. Tapi tak sepenuhnya sebab diri sendiri tak ada pengalaman cinta kedua dan seterusnya lagi. Cinta pertama pun dah lama berkubur begitu sahaja. Orang cakap, benda yang lepas jangan dikenang.

Tapi...kenangan itu automatik akan terkenang juga sebab si dia pernah bertakhta di hati. Cuma kenangan tersebut jangan dilayan dan sedarkan diri itu tinggal kenangan je. Kena berpijak di bumi yang nyata bukan hidup dengan kenangan. Walaupun dalam hati kadang2 masih berharap semoga cinta pertama tersebut menjadi cinta terakhir, tapi sedar diri itu tak mungkin terjadi.

Kesimpulannya, cinta pertama selagi tidak berakhir dengan hubungan yang sah tidak akan menjadi cinta terakhir. Sedangkan selepas berkahwin pun mungkin berpisah inikan pula baru bertatih di alam percintaan yang tidak sah.

Aku: Kadang-kadang kena gigih menidakkan kata hati. ^_*

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative