Cinta Pertama Sukar Dilupakan

Assalamualaikum...

Ada yang mengiyakan dan ada yang menggeleng kepala menidakkan tajuk entry ni. Sebab semua tu terpulang kepada empunya diri sebenarnya. Lain orang lainkan so tak payah nak bertekak soal betul dan salah.

Cinta pertama sukar dilupakan? Ramai yang cakap macam tu, dan setelah belajar memberi ruang kepada diri mencintai seseorang, aku mengiyakan juga. Tapi tak sepenuhnya sebab diri sendiri tak ada pengalaman cinta kedua dan seterusnya lagi. Cinta pertama pun dah lama berkubur begitu sahaja. Orang cakap, benda yang lepas jangan dikenang.

Tapi...kenangan itu automatik akan terkenang juga sebab si dia pernah bertakhta di hati. Cuma kenangan tersebut jangan dilayan dan sedarkan diri itu tinggal kenangan je. Kena berpijak di bumi yang nyata bukan hidup dengan kenangan. Walaupun dalam hati kadang2 masih berharap semoga cinta pertama tersebut menjadi cinta terakhir, tapi sedar diri itu tak mungkin terjadi.

Kesimpulannya, cinta pertama selagi tidak berakhir dengan hubungan yang sah tidak akan menjadi cinta terakhir. Sedangkan selepas berkahwin pun mungkin berpisah inikan pula baru bertatih di alam percintaan yang tidak sah.

Aku: Kadang-kadang kena gigih menidakkan kata hati. ^_*

Comments

erm..dah dilupakan..huhu..
YAYA AZURA said…
saya mengiyakan..hihi..
sekali sekala mmg akan teringat memori lama..
sekadar teringat..haha
kalau tak ingat maknanya kita dah hilang ingatan...^^
Nens Collection said…
mmg xleh lupa..
bile dh besar n masing2 dh kawen..kalo jumpe still mentain xpe..kalo jupe badan dh totally berubah..kadang2 malu nk jumpa..hehe
MulutPayau said…
Assalamualaikum dik...
Memang betulkan...orang kata cinta pertama sukar dilupakan...tapi usah dilayan sngat perasaan tu....mngkin ada hikmah disebalik perpisahan tersebut...
Abg Stalker said…
x sume or beruntung..sbb tu bercinta biar la lepas kwin.cinta pertama dan terakhir.tp kn skrg ni pun lepas kwin masih ada lg cinta pd insan lain.haihh..cmno?apa2 pun cinta pertama sy da lama mati.

-blog abg stalker bt masa ni x dpt di publish sbb kne hack-
ILA HonEyBuNNy said…
kena lawan dengan hati dan perasaan sndri..

alhamdulillah.dapat lupakan cnta pertama..heheh
@nuyui a.k.a miss YUI
bagus....jgn dikenang2 sgt....hehee
@YAYA AZURA
sbetul tu...tu tanda kita masih pnya ingatan yg kuat...heheh
@MulutPayau
waalaikummsslm....
ada kebenarannya kak...tu lah semoga saya dan yang lain bertemu jodoh yg lebih baik...:)
@Abg Stalker
cinta lepas kawen mcm sweet je, tp belum yakin nak memilih mcm tu.lepas kawen kalau cinta kat org lain, itu curang dah tu namanye...

sape la yg hack blog abg stalker ni?haish....
@ILA HonEyBuNNy
kena sentiasa kuat....
semoga ada ruang dalam hati utk org lain...:)
Juliet_iRa~" said…
ira da melupakan wpon kdg2 teringat..:)
Totie@Tomy said…
saya dah lupakan sbb kekasih pertama saya curANG..
Tahap kesukaran utk melupakan tu bbeza..ikut jantina..ade sesetengah laki mmg susah nak lupakan cinta 1st dia.hahaha msti x caya kan???? tapi kna pcaya jgk..laki cam ni senang je nak kenal..5thn,10thn tnpa cinta tapi buat dek je..bkn tak nak bcinta tp xboleh..hidup dia kosong tp hati dia penuh..xde tempat lagi.. Bila jd cmni,mknanya level org yg dicintai tu mgkin hampir staraf dgn mak dia..(mana bleh lawan mak kan) laki mcm ni la yg ppuan tcari2.tp laki mcm ni jgk yg ppuan slalu tak endahkan..ksian kat laki mcm ni.dia stil hidup tp mati hatinya..
Anonymous said…
Ada yang dah beristeri dua tapi masih menyatakan cinta pertama tak boleh dilupakan dan masih mengharap pada cinta pertama

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing