Aku nak berkongsi cara yang aku guna untuk sembunyikan navigation bar. Kiranya tutorial buang/sorok navigation/navbar la ni. Bukan apa nanti aku sendiri lupa apa aku buat.
  • Kat Dashboard, klik Design, Pastu klik Edit HTML
  • Sebagai langkah berjaga2 boleh Download Full Template dulu.
  • Tick kat kotak Expand Widget Templates.
  • Lepas tu tekan Ctrl+F untuk mencari kod  /* Variable definitions
  • Dah jumpa kod kat atas silalah pastekan kod ini #navbar-iframe {display: none !important;} sebelum kod /* Variable definitions
  • Preview dulu dan kalau takde sebarang error, bolehlah tekan save
Sebagai panduan boleh rujuk gambar di bawah:


Aku: Kalau perasan aku dah buang navigation bar kat blog. Kenapa buang ye? Sebab ada keburukan nagivation yang kita tak sedar. Antaranya ialah siapa-siapa yang follow menerusi follow button kat navigation bar tu, kadang2 ianya tak berfungsi pun. Aku dah pernah terkena dulu, beria cakap kat orang dah follow tapi rupa2nya tak follow pun lagi. Haish.... Antara sebab lain ada rakan blogger yang cakap orang senang2 je boleh sabotaj blog kita dengan report blog kita.

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative