Assalamualaikum...

Adakah anda seorang yang pelik? Ehem jawaban simpan dalam hati sudah. Tapi manusia sekarang memang pelik pun.

Yang lelaki cakap perempuan pelik, yang perempuan pula cakap lelaki pelik. Mana satu yang pelik tak tahulah, kalau tanya aku jawaban aku dua-dua pun pelik. Ye la dua-dua manusia, ada keinginan nak mencuba melakukan sesuatu yang pelik serta lain daripada lain.

Sesuatu yang unik dan orang lain tak buat, sesuatu yang dapat membezakan diri sendiri dengan orang lain supaya akan diingati dengan mudah. Cepat sikit glame kot kalau buat kelainan ni, maklum mesti jadi perhatian orang punyalah.

Tapi isunya kat sini, kepelikan yang dibuat juga melampui adab budaya kita dan batas agama. Yang tu tak syok didengar tu. Berpada-padalah nak buat apapun, fikirkan kesan negatif dahulu sebelum nak buat kepelikan yang lain daripada orang lain tu.

Contoh kepelikan yang melampau, pakai tudung tapi pakai skirt pendek. Yang lelaki lak pakai songkok tapi pakai seluar pendek. Eh ada ke yang buat macam tu? Skirt dengan tudung penah la tengok  tp songkok dengan seluar pendek tak pernah lagi. Sape nak buat angkat tangan.

Aku: Agak2 la kalau nak buat pelik pun, jangan nak membawa budaya pelik yang tak sihat kat orang lain lak.

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative