Perempuan ke lelaki yang pelik?

Assalamualaikum...

Adakah anda seorang yang pelik? Ehem jawaban simpan dalam hati sudah. Tapi manusia sekarang memang pelik pun.

Yang lelaki cakap perempuan pelik, yang perempuan pula cakap lelaki pelik. Mana satu yang pelik tak tahulah, kalau tanya aku jawaban aku dua-dua pun pelik. Ye la dua-dua manusia, ada keinginan nak mencuba melakukan sesuatu yang pelik serta lain daripada lain.

Sesuatu yang unik dan orang lain tak buat, sesuatu yang dapat membezakan diri sendiri dengan orang lain supaya akan diingati dengan mudah. Cepat sikit glame kot kalau buat kelainan ni, maklum mesti jadi perhatian orang punyalah.

Tapi isunya kat sini, kepelikan yang dibuat juga melampui adab budaya kita dan batas agama. Yang tu tak syok didengar tu. Berpada-padalah nak buat apapun, fikirkan kesan negatif dahulu sebelum nak buat kepelikan yang lain daripada orang lain tu.

Contoh kepelikan yang melampau, pakai tudung tapi pakai skirt pendek. Yang lelaki lak pakai songkok tapi pakai seluar pendek. Eh ada ke yang buat macam tu? Skirt dengan tudung penah la tengok  tp songkok dengan seluar pendek tak pernah lagi. Sape nak buat angkat tangan.

Aku: Agak2 la kalau nak buat pelik pun, jangan nak membawa budaya pelik yang tak sihat kat orang lain lak.

Comments

syaz@rozelt said…
rambut sama hitam hati laen2..lebih kurang mcm nie ke? mcm mane pon kena pandai adapt dngn kepelikan tuu..hihi
pelik yg mlmpau mmg over..

cam didie alias punya fesyen.

agak2 duia kuar gtu tak lau wat tatapn umum..
MulutPayau said…
pelik jugak...pakai baju tak de lengan tapi bertudung...sakit mata dibuatnya...
Akak tak prnah lihat lagi llki pakai sngkok bersluar pndek...
Totie@Tomy said…
pelik sangat tu tak mengikut landasan yang betul..masih nipis dengan ilmu agama perlu belajar lagi..
Acik said…
kalau buat pelik dan jadi perhatian orang ramai, ehhhh, malulah!
lebih senang biasa-biasa jer ... :)
Daddylicious said…
itu jiwa separuh siap tu...hehe
♥e'in♥ said…
senang cite, dua2 pelik laa.. huhu..
Run Away said…
itu di namakan trend yang pelik...;d
Yatie Awang said…
betul tu manusia ni memang pelik, tak kita lelaki ke perempuan, tapi yang hairannya, kanapa suka sangat terpengaruh dengan budaya barat
Onitsuka_hana said…
perempuan lagi pelik kowt.. nak dapatkan perhatian kan..laki pelik dari segi lain kowt
Mohd Izzar said…
yg pelik tu kita..haahah!
Nens Collection said…
pelik yg bole terima akal okey lagi..ni pelik yg xleh terima akal..yg 2 mmg pelik kuasa 2
dwaty said…
saya ingat lagi... masa penyampaian hadiah sukan sea yang malaysia menang tu... sukarelawan indonesia yang bawa pingat semua pompuan... yang peliknya... pakai tudung tapi pakai skirt paras lutut... nasib baik dia pakai stoking hitam panjang...
ILA HonEyBuNNy said…
hehe...

betul tu..kadang kalau tengok perempuan or laki pelik..terasa pelik tau...ngeh3
ZORA said…
hahaha..penah sgt la tgk laki pake songkok dgn suar pendek..:)
@syaz@rozelt
kalau tiada sebarang unsur yg xelok,xpelah nak pelik mcm mana pun..;)
@nuyui a.k.a miss YUI
didie alias punya fesyen pelik gak...terlebih unik sangat...
@MulutPayau
ramai cakap kalau macam tu baik tak payah bertudung.ntah la takut jugak terkata org ni.saya pn xpnh tgk lagi laki bsongkok bseluar pendek....tp msti adanye
@Totie@Tomy
mengikut fesyen semata2 dan mahukan keunikan...mungkin..
@Acik
tulah selesa low profile je kan.lain la artis tu...hehee
@Daddylicious
bagi siap jiwa tu...;p
@♥e'in♥
yup dua2 pun pelik....
@Run Away
trend pelik...jgn ikut...hehee
@Yatie Awang
ye la memang senang2 je terpengaruh dgn fesyen n budaya barat yang melampau fesyennya.kalau xmelampau sgt tu xpe gak kot...
@Onitsuka_hana
kesimpulannya dua2 pelik tp kepelikan yg berlainan...;p
@Mohd Izzar
izzar kamu ni mesti pelik gakkan...hahaa
@Niena Pengembara Ilahi
jawab dlm ati....hanya kita dan Dia tahu...heehe
@Nens Collection
yg pelik kuasa dua 2 la akan menjadi isu tu...
@dwaty
saya pun tgk dan dlm hati tertegur jugak, aik pakai skirt....tapi tula mujur dia pakai stoking...hehee so xkuarlah ayat nk mengata.
@nurul fatin
pelik yang benar....
@ILA HonEyBuNNy
cara berpakaian pun dah pelik sekarang ni kan..fesyen xpe la pelik pun asal bermoral...
@ZORA
wah nampak kat mana tu?xpernah nampak lg yg mcm tu...

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing