Tuesday, November 22

Perempuan ke lelaki yang pelik?

Assalamualaikum...

Adakah anda seorang yang pelik? Ehem jawaban simpan dalam hati sudah. Tapi manusia sekarang memang pelik pun.

Yang lelaki cakap perempuan pelik, yang perempuan pula cakap lelaki pelik. Mana satu yang pelik tak tahulah, kalau tanya aku jawaban aku dua-dua pun pelik. Ye la dua-dua manusia, ada keinginan nak mencuba melakukan sesuatu yang pelik serta lain daripada lain.

Sesuatu yang unik dan orang lain tak buat, sesuatu yang dapat membezakan diri sendiri dengan orang lain supaya akan diingati dengan mudah. Cepat sikit glame kot kalau buat kelainan ni, maklum mesti jadi perhatian orang punyalah.

Tapi isunya kat sini, kepelikan yang dibuat juga melampui adab budaya kita dan batas agama. Yang tu tak syok didengar tu. Berpada-padalah nak buat apapun, fikirkan kesan negatif dahulu sebelum nak buat kepelikan yang lain daripada orang lain tu.

Contoh kepelikan yang melampau, pakai tudung tapi pakai skirt pendek. Yang lelaki lak pakai songkok tapi pakai seluar pendek. Eh ada ke yang buat macam tu? Skirt dengan tudung penah la tengok  tp songkok dengan seluar pendek tak pernah lagi. Sape nak buat angkat tangan.

Aku: Agak2 la kalau nak buat pelik pun, jangan nak membawa budaya pelik yang tak sihat kat orang lain lak.

34 comments:

syaz@rozelt said...

rambut sama hitam hati laen2..lebih kurang mcm nie ke? mcm mane pon kena pandai adapt dngn kepelikan tuu..hihi

nuyui a.k.a miss YUI said...

pelik yg mlmpau mmg over..

cam didie alias punya fesyen.

agak2 duia kuar gtu tak lau wat tatapn umum..

MulutPayau said...

pelik jugak...pakai baju tak de lengan tapi bertudung...sakit mata dibuatnya...
Akak tak prnah lihat lagi llki pakai sngkok bersluar pndek...

Totie@Tomy said...

pelik sangat tu tak mengikut landasan yang betul..masih nipis dengan ilmu agama perlu belajar lagi..

Acik said...

kalau buat pelik dan jadi perhatian orang ramai, ehhhh, malulah!
lebih senang biasa-biasa jer ... :)

Daddylicious said...

itu jiwa separuh siap tu...hehe

♥e'in♥ said...

senang cite, dua2 pelik laa.. huhu..

Run Away said...

itu di namakan trend yang pelik...;d

Yatie Awang said...

betul tu manusia ni memang pelik, tak kita lelaki ke perempuan, tapi yang hairannya, kanapa suka sangat terpengaruh dengan budaya barat

Onitsuka_hana said...

perempuan lagi pelik kowt.. nak dapatkan perhatian kan..laki pelik dari segi lain kowt

Mohd Izzar said...

yg pelik tu kita..haahah!

Niena Pengembara Ilahi said...

ehem..dh jwb dlm hati

Nens Collection said...

pelik yg bole terima akal okey lagi..ni pelik yg xleh terima akal..yg 2 mmg pelik kuasa 2

dwaty said...

saya ingat lagi... masa penyampaian hadiah sukan sea yang malaysia menang tu... sukarelawan indonesia yang bawa pingat semua pompuan... yang peliknya... pakai tudung tapi pakai skirt paras lutut... nasib baik dia pakai stoking hitam panjang...

nurul fatin said...

pelik3

ILA HonEyBuNNy said...

hehe...

betul tu..kadang kalau tengok perempuan or laki pelik..terasa pelik tau...ngeh3

ZORA said...

hahaha..penah sgt la tgk laki pake songkok dgn suar pendek..:)

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@syaz@rozelt
kalau tiada sebarang unsur yg xelok,xpelah nak pelik mcm mana pun..;)

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@nuyui a.k.a miss YUI
didie alias punya fesyen pelik gak...terlebih unik sangat...

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@MulutPayau
ramai cakap kalau macam tu baik tak payah bertudung.ntah la takut jugak terkata org ni.saya pn xpnh tgk lagi laki bsongkok bseluar pendek....tp msti adanye

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@Totie@Tomy
mengikut fesyen semata2 dan mahukan keunikan...mungkin..

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@Acik
tulah selesa low profile je kan.lain la artis tu...hehee

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@Daddylicious
bagi siap jiwa tu...;p

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@♥e'in♥
yup dua2 pun pelik....

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@Run Away
trend pelik...jgn ikut...hehee

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@Yatie Awang
ye la memang senang2 je terpengaruh dgn fesyen n budaya barat yang melampau fesyennya.kalau xmelampau sgt tu xpe gak kot...

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@Onitsuka_hana
kesimpulannya dua2 pelik tp kepelikan yg berlainan...;p

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@Mohd Izzar
izzar kamu ni mesti pelik gakkan...hahaa

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@Niena Pengembara Ilahi
jawab dlm ati....hanya kita dan Dia tahu...heehe

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@Nens Collection
yg pelik kuasa dua 2 la akan menjadi isu tu...

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@dwaty
saya pun tgk dan dlm hati tertegur jugak, aik pakai skirt....tapi tula mujur dia pakai stoking...hehee so xkuarlah ayat nk mengata.

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@nurul fatin
pelik yang benar....

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@ILA HonEyBuNNy
cara berpakaian pun dah pelik sekarang ni kan..fesyen xpe la pelik pun asal bermoral...

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

@ZORA
wah nampak kat mana tu?xpernah nampak lg yg mcm tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...