Assalamualaikum....

Salam Jumaat untuk semua. Eh korang dah mandi ke? Mesti la dah kan, ni dah petang dah ni. Takkan masih melekat kat tilam kot. Camne korang mandi ye (macam soklan menyibuk je)?

Tak payah la bagitaw, simpan story korang sendiri oke. Nak share cara mandi yang betol (untuk sape2 yang tak tahu lagi tu la). Sebabnya mesti dah ramai yang tahu kot terutama sape2 yang suka membaca buku2 penulisan HM Tuah.

Cara mandi yang betul ialah mulakan dengan membasahkan bahagian kaki dan ke atas. Kiranya jirus kaki dan kemudian jirusan naik ke atas hinggalah kepala. Pastu terpulanglah nak mandi camne, sambil menari rap ke apa ke.

Apa manfaatnya? Supaya badan especially jantung tak terkejut bila terkena air. Dari pengamatan aku, kalau kita mandi waktu tengah hari yang panas tu, rasa macam haba terbebas daripada kepala bila amalkan mandi dengan cara begini.

Benda yang bermanfaat apa salahnya dijadikan amalan seharian. Tak susah pun kan?

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative