Apa dan macam mana rupa Ovellete / ovalette / ovalet

Assalamualaikum.....

Hujung minggu lepas konon2 nak menerai resepi, nak try la buat apam. Dalam resepi yang aku dapat tu ada la menda alah ni ovellete. So masa pegi pasar raya melilau la kat bahagian kek tu mencari benda alah  bernama ovelette.

Tetapi malangnya setelah ditelek satu2 tak ada benda alah yang bernama ovelette. Nak tanya orang den sogan, nak nyebut pun den tak reti. Sudahnya buat2 pandai je la membelek pastu tak jumpa den putuih asa je la. Teruih balik umah selepas membeli belah barang keperluan yang lain.

Balik rumah bersemangat search la kat tenet macam mana rope (rupa) si ovelette tu dan menatang penama ovelette tu sebenarnya. Lor rupa2nya ovelette tu juga dikenali sebagai sponge cake stabiliser. Cheh melambak kot kat pasar raya tu pelbagai jenama.

Haha nampak sangat aku ni tak biasa memasak kek2 dan sebagainya tu...Kuang3.

Comments

Mohd Izzar said…
uuu...nk masak pe lak tu? hoho
Dieya said…
kalau ko tny aku pun jgn harap aku nk kenal hahaha..btw keknya dah siap lum..ikhwan nak rasa
Syuxer said…
err kalau saya pun,confirm akan jadi awk gak heheh
cik aisha said…
@Mohd Izzar
nk msk apam izar...tp xjd msk le lg ari2...hehee
cik aisha said…
@ Dieya
nak msk apam tp xkenal bhn2...padan muka...hahaa...uiks ni ikhwan ke mama dia yg nak mkn?ehehe
cik aisha said…
@Syuxer
haha...malu btanya sesat jln...itulah yg jd.tp kalau tnya pun mcm org taw kn2...(nk sdpkn ati)
Anonymous said…
kalo ta letak ovalete tu bole ta
Aishah syayus said…
huwawawa jadi mcm saya la gak..puas dok g carefour, giant tesco cari ovellete tu..lepas bace blog awk ni baru la tau upe nye die di kenali ngan nama sponge cake stabiliser..kalau nama tang tu mmg ada je la nampak depan mate x yah melilau banyak tempat nak mencari...huhuhuuhu

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing