Cleaner yang terlampau

Assalamualaikum....

Pengalaman di hospital, aku dah tertinggi suara dan terkurang ajar dengan seorang cleaner. Sebabnya aku rasa dia kurang ajar. Memang terlampau cleaner sorang ni.

Begini kisahnya, ada seorang cleaner datang bertanya kat mak aku (tapi lebih kepada menuduh). Dia cakap mak aku buang pampers kat tempat tak sepatutnya. Mak aku berkali2 menafikan tapi satu ayat dia yang buat aku sakit ati, mak cik jangan tipu. Eh2 mak aku bukan jenis macam tulah.

Bila orang berkasar, aku memang hot la, so aku sound kat dia balik, "mak saya tak pernah pakai pampers pun, macam mana nak buang? Memang tak ada n bla3 aku membebel kat dia".

Dengan nada kasar dia jawab dia tak habis cakap lagi aku dah potong. Eh sory ye ramai saksi kejadian yang dengar dia tuduh mak aku macam tu.

Sepatutnya aku suruh dia minta maaf balik kat mak aku. Mak aku biasalah dia bukan macam aku yang mulut takde insuran ni. Dia redha je.

Moral of story kadang2 kita kena berlagak dengan orang2 yang tak reti "berbahasa" ni.

Lembut kita bukan untuk dibuli, tegas kita bukan untuk membuli. 

Comments

PeRmAtA bIrU said…
betul tu... kalau baik sangat hak kita pon diorang x peduli... hurm...
~~Ticer Wann~~ said…
wahh selamba je dia marah cenggitu ehh... haiii kalau Ticer pun rasanya akan laser balik tu... kalau kita sendiri yang dituduh cenggitu mungkin marahnya tak seberapa...ni mak sendiri kena camtu... huhu orang kita hilang rasa hormat dah kot ehh...
sound aje balik..

berani kena benar.
Nonie said…
kalu sy pun hot if somobody menuduh...lg2 mak sendri y kena...
Mohd Izzar said…
uuu. macam2 orang yg ada kt hospital tu ek. hoho
~MISS LEAYA~ said…
kadang2 orang ni xblh bagi muka sgt... kena sound juga lebih2 ag bila b'kait ngn mak kita.
Lia Irdelia said…
huhuhu.. sabo jerla..
tamlegend said…
kalo cik tam dah lama dah cik tam sumbat mulut si cleaner tu denagn mop...hahaha

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing