Kita dan Dia



Kalau kita LAYAN dia baik semacam, dia akan cakap kita SUKA kat dia
Kalau sebaliknya, dia akan cakap kita ni BERLAGAK, PERASAN CANTIK

Kalau kita BERPAKAIAN cantik, dia akan cakap kita cuba nak PIKAT dia
Kalau sebaliknya, dia cakap kita ni perempuan KAMPUNG pulak

Kalau kita BERBALAH dengan dia, dia akan cakap kita ni KERAS KEPALA
Kalau kita SENYAP, dia akan cakap kita ni TAKDE OTAK lak

Kalau kita lebih BIJAK dari dia, dia akan rasa TERCABAR
Kalau dia lebih BIJAK dari kita, dialah yang TERHEBAT

Kalau kita tak CINTAKAN dia, dia akan cuba BUAT kita cintakan dia
Kalau kita dah CINTAKAN dia, dia akan cuba TINGGALKAN kita pulak

Kalau kita tak MENYERAHKAN DIRI kepada dia, dia akan cakap kita tak SAYANG dia
Kalau kita MENYERAHKAN diri kepada dia, dia akan cakap kita perempuan MURAHAN

Kalau kita berkongsi MASALAH dengan dia, dia akan cakap kita ni BERMASALAH
Kalau sebaliknya, dia akan cakap kita tak PERCAYAkan dia pulak

Kalau kita MEMBEBEL kat dia, kita akan dicop sebagai NENEK yang suka membebel
Kalau dia MEMBEBEL kat kita, tu sebab dia SAYANGKAN kita (ek boleh lak cam tu)

Kalau kita MUNGKIR JANJI, kita tidak boleh DIPERCAYAI
Kalau dia yang MUNGKIR JANJI, alasan dia KUKUH dan kita kena percaya

Kalau kita SAKITKAN hati dia, kita seorang yang KEJAM
Kalau dia SAKITKAN hati kita, kita ni terlalu SENSITIF
 Benda ni saje je suka suki...:)

Comments

tamlegend said…
dia tu tak reti nak bersyukur la tu...
amni azmira said…
nicee..
sgat suke..^^
Selamat pagi :)
tak gi jejalan ke weekend ni :)
cucu umie said…
mungkin ad betol and tidak ye sis..hehe
sifu im said…
ok kita utk laki, dia utk pompuan..haha
akoo pae said…
erk..knpe kalo senyap,takde otak pulak?tak patot,tak patot.hee
RuSyDi said…
mcm tue ler manusia...semua x kena...
Anati Soki said…
hehehehe...
apa2 pun.. kita kena tgk dr sudut positif
:)
what goes around comes around
Mohd Izzar said…
susah nk jga hati orang kn..hehe
dwaty said…
memang susah nak puaskan hati semua org... kan???

btw selamat hari raya ye....
Totie@Tomy said…
nak jaga hati orang mmg susah..tapi kadang2 bila kita jaga hati org tp org tak jaga hati kita redha jerklah..

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing