Dapatkan nombor telefon
Malu tapi mahu. Malu-malu pun minta la nombor telefon sebab kalau dah ada nombor maka peluang hampir dengannya lebih terbuka.

Hubunginya
Dah amek tu jangan la buat pekasam pulak nombor tu. Cuba la mesej atau col je terus untuk bercakap dan mengenalinya. Ambil tahu seberapa banyak mengenai dirinya. Bertanya soalan  biasa seperti dah makan, buat apa, dan soalan2 yang menunjukkan korang betul2 berminat untuk mengenalinya. Memang nampak tah hape2 je tapi satu hari sikap prihatin korang akan dilihat dan korang akan dinilai sebagai seorang yang penyayang dan mengambil berat.

Ajak keluar
Tu pun kalau dia setuju, kalau tak setuju jangan memaksa. Ajak makan di tempat biasa dan jangan sesekali menunjukkan korang tu standard sampai ajak makan kat tempat eksklusif sedangkan korang tak mampu pun. Tunjukkan diri sebenar korang seadanya dan jangan sesekali nak berlagak.

Luangkan masa
Perempuan akan rasa bahagia bila diri mereka diambil peduli. Dia akan rasa selamat didampingi dan akan mula menyayangi korang. Tapi jangan sesekali bercerita tentang masalah kewangan, pekerjaan dan sebagainya kecuali dia memang jenis tak kisah dan mampu memberi pendapat yang bernas. Sebaliknya ambil masa mengenalinya dengan lebih mendalam. Bercerita mengenai masalah akan membuatkan  korang seolah2 seorang yang bermasalah dan tidak pandai menyelesaikannya.

Jangan sesekali menyentuh tentang seks
Lelaki yang baik adalah lelaki yang bersifat pelindung, bukan pemusnah kehidupan seorang wanita. Jangan amek kesempatan di atas kebaikan wanita dan jangan membuat permintaan yang tidak manusabah.

Cipta kenangan
Semasa berkenalan ciptalah memori indah bersamanya seperti mengingati hari lahirnya, hari perkenalan korang dan bagilah hadiah yang korang mampu sebagai kenangan. Semakin penyayang korang, semakin wanita suka.

Buat perancangan
Akhiri dengan perhubungan yang sah sebagai suami dan isteri apabila tiba masanya. Jangan ambil masa terlalu lama bercinta dan mengenali. Jika kewangan sudah stabil, hati serasi bersama akhirilah dengan ikatan perkahwinan untuk membina keluarga yang bahagia.

Rujukan: Majalah Wanita

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative