Dah follow tapi tak follow rupanya, maafkan saya

Assalamualaikum...

Betul ke tak apa aku faham ni? Untuk follow blog memang ada tiga cara yang biasa digunakan kan. Follow kat navbar yang atas sekali, follow kat gadget untuk follower dan follow kat dashboard (add). Yang aku selalu guna ialah gadget follower tu la. Apa beza ketiga2 cara ni aku tak tahu, sape yang taw silalah explainkan. Apa yang aku faham semua boleh guna untuk follow blog lain.
navbar
gadget untuk follower (google connect)
dashboard (reader)
Tapi semenjak dua menjak ni, gadget untuk follower tu selalu segan-segan je nak muncul, so aku ambil jalan mudah follow je menerusi navbar (bagi yang ada function ni la), yang tak ada navbar aku pegi kat dashboard dan add secara manual la.

Tapi  bila nak add kat dashboard tu, keluar benda alah ni:

Erm hari ni pulak baru terperasan blog yang aku follow menerusi navbar tu takde pun dalam list follower kat gadget follower. Mana yang follow aku balik tu dan ada jejak, ari ni baru aku follow menerusi gadget tu.

So selama ni aku kira macam menipu la tinggal jejak kat shoutmix/chatbox bagitaw da follow tapi sebenarnya tak de pun dalam list follower. Ya Allah rasa bersalahnya. Mesti ada yang marah ngan aku ni.

Kepada yang berkenaan saya minta maaf ye, salah saya tak pastikan betul-betul dah follow.

Comments

Azzah said…
salam,kat navbar tu macam tak bole percaya kan..saya sanggup tunggu widget follower tu keluar baru follow
Syuxer said…
saya pun pernah camtuh..ingatkan bila tekan kat navbar,dah follow dah..rupa2nya tak T_T..

x mengapa..bukan salah kita..coz salah blogspot yang dok tambah follow takde fungsi kat atas tuh kan huhu
Mohd Izzar said…
yake? aku rasa ok jew pon..
syaz@rozelt said…
hehe..x pernah cuba folo dekat dashboard tu..yg macam tu kena ade url la kan??

p/s: hehe..jgn risau yg tersalah folo tu p folo balek..hehe
Nens Collection said…
kadang2 sy pon x reti gak..sy dh follow org tu..tp bila sy masuk balik xde plak sy situ..haishhh..x reti la..huhu
Green Apple said…
rasa bersalah ye...
sy kalau ada terkena camtu... kira halal je lah... hehe...
cik aisha said…
@Azzah
salam..jarang follow kat navbar tu.ni dah terkena mmg xley caya la navbar tu.;(
cik aisha said…
@Syuxer
pnh tkena gak ye...ramai kot kena tp xperasan slma ni
erm kira halal je la kan, bkn sy tipu pun.blogspot yg tipu sy.;(
cik aisha said…
@Mohd Izzar
izzar baik cek betoi2...ntah2 xok..
cik aisha said…
@ syaz@rozelt
ha ah kena add URL kat dashboard tu.
2 pn perasan,pasni jgn pedulikan navbar tu...huhuu
cik aisha said…
@Nens Collection
kuar kt reading list tu kira dah follow la kot...hehee.sy pun krg arif menda2 camni...;)
cik aisha said…
@Green Apple
bersalah le jugak sebab msti org ingat kita penipu.erm apapun halal beralal je la...da jd kn...:)
beLLa said…
alahai. macam tak paham je. kte folo je cam bese. hee~
cik aisha said…
@beLLa
xpe bella...asal blh follow tu ok la ...huhuu
Mrs. Farhan said…
eh, sama la. ari tu pon ada org marah sy ckp saya xde follow dia, padahal sy ckp kt dia yg saya follow. huhuhu. patot la, rupanya x berkesan pulak guna navbar tu.huhuu. =(
cik aisha said…
@Mrs. Farhan
mmg dia ckp done tp bila tgk kat widget follower, xde pon...huhuu

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing