Aku suka lelaki yang baca novel cinta....

Assalamualaikum....

Korang layan novel tak? Yang pompuan kebanyakan semua mesti suka layan novel cintan-cintan ni. Kebanyakan je tapi tak semua punya la kan. Yang lelaki tak sure lak, korang suka novel thriler kot. Ye ke?

Tapi sekarang dah ramai kaum lelaki yang menjoinkan diri membaca novel cinta. Wa cakap sama lu, nampak je ganas tapi dalam hati ada bunga-bunga, ada taman. Pergh jangan memain.

Erm...ada la sorang pompuan ni dok sebuk bersembang dengan kawan-kawan pasal novel, sekali terkeluar ayat 'Aku suka lelaki yang baca novel cinta. Dia mesti faham hati pompuan dan caring'.

Oh macam tu ke? Kesiannya sape2 lelaki yang tak suka baca novel cinta tu. Korang mesti tak boleh faham hati pompuan sebaik lelaki yang baca novel cinta tu. Korang mesti tak caring. Haha jangan marah, dah budak-budak tu yang keluarkan statement camtu.

Dan aku sendiri akui berdasarkan pengalaman orang sekeliling aku, ada betulnye tapi tak la seratus peratus. Ala manusia sama je kot, kau baca novel ke tak, takkan kau tak ada naluri. Kan?

Tapi ye la aku tengok lelaki-lelaki yang baca novel ni dia memang cepat pick up sket pasal perubahan perasaan kekasih hati. Senang cite lebih peka la berbanding mereka yang tidak membaca novel cinta. Memang takde perasaan, rasa macam nak fire je. Yeah serang...

Walau apapun, tak salah lelaki2 nak baca novel cinta, tak baca pun tak salah. Tapi disarankan bacalah, tak rugi apa pun. Mana tahu dengan cara tersebut korang dapat memahami perasaan seorang gadis/pompuan dengan lebih baik.

Lagipun ada terselit pengajaran yang boleh kita kutip daripada sesuatu novel tersebut secara tidak langsung dan menambah pengetahuan. Dan membaca novel lebih baik daripada menonton TV sebab kita secara tak langsung melatih otak kita, ye lah kalau tengok TV tu memang dah ada pelakon-pelakonnya so tengok je la.Kalau baca novel, kita membayangkan watak setiap orang dalam jalan cerita melalui imaginasi kita. Otak memang akan teransang.

Okey sekian.... Hoho jangan marah kepada yang tak suka baca novel terutama novel cinta. Peace.

Comments

tamlegend said…
tak marah aih...baca juga novel cintan cintun ni...baru nak balajo..hehehe...buah tgn y pertama kakak punyo..ombak rindu...tak leh baca selalu...rosak otak...hehehe
nawal addina said…
hoho , ade lagi ke kak ?
apelah yg best ye baca novel cinta cinton...ni.Ade ke cinte sejati...mane ade..baik baca buku apo? ke ujang ke atau pun gilax2..betul tak :D
sabella mohamad said…
suwwitt kan laki bace novel cinta
tehee
Syuxer said…
saya adalh salah seorang yang suka baca novel..:)..

tapi dah jarang dah baca kerna lebih fokus kepada majalah2 seperti majalah solusi..

pe yang syuk dapat dari baca novel, syuk dapat point memahami ragam manusia dalam menghadapi masalah2 dunia..
ashafanie said…
suka bca novel..tp xska mmbeli..pantang dpt tahu kwn beli novel..pinjm la keje nyer..hehe
cik aisha said…
@tamlegend
haha...rosak otak ye...ish xla,baiki otak le...;p
ombak rindu antara novel kesayangan yg msh dlm simpanan.
cik aisha said…
@nawal addina
mesti adanye la nawal...;p
cik aisha said…
@Zackey @ Unic Skate
terpulang kpd individu best ke x.insyaallah ada cinta sejati.cinta keranaNya.
ujang,gila2,mastika, n yg lain2 layan je...huhuuu.;p
cik aisha said…
@sabella mohamad
sweet la jugak...;p
cik aisha said…
@Syuxer
wah da dapat yg suka baca novel...

ye la syuk kena baca bahan2 berunsur ilmiah gak, ilmu kena makin bertambahkan...

watak2 dlm novel pelbagaikan...;)
cik aisha said…
@ashafanie
sama la...slalu pinjam je gak sbb save duwet...haha..:)
Mohd Izzar said…
tak suka baca semua jenis novel..hahah..komik suka la..
nik lan nik mat said…
lan suka org yg suka bc al-Quran..hehe
syaz@rozelt said…
huhu..susah la nak jumpe laki suka bace novel..mase time skolah dulu ade la sorang..hehe
hehe..dlu suka sgt bca novel2 cinta ni tpi skang ni xde dah :(
cik aisha said…
@Mohd Izzar
komik pun best.layan...;)
cik aisha said…
@nik lan nik mat
bagus 2.. al-Quran pelengkap kehidupan..:)
cik aisha said…
@syaz@rozelt
skang da bertambah rasanye...huhuu
cik aisha said…
@niena shopping2u
sama la....da lama gile xbaca novel...huhuu
ssh gk kot nk cr laki bc novel cinta..huhu
cik golek...... said…
wow laky lyan novel chentah..superb lah..kwan cik golek ada gak lyan novel chentah2 and x ley blah dy lgi jiwang dri cik golek..ades..haha
cik aisha said…
@ アヌム ちゃん
susah tapi ttp ada...;p
cik aisha said…
@cik golek......
terlebey sudah dari kita pompuan2 ni, mmg xley blah le...kui2
Anonymous said…
Terima kasih untuk blog yang menarik

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing