Assalamualaikum....


Korang layan novel tak? Yang pompuan kebanyakan semua mesti suka layan novel cintan-cintan ni. Kebanyakan je tapi tak semua punya la kan. Yang lelaki tak sure lak, korang suka novel thriler kot. Ye ke?

Tapi sekarang dah ramai kaum lelaki yang menjoinkan diri membaca novel cinta. Wa cakap sama lu, nampak je ganas tapi dalam hati ada bunga-bunga, ada taman. Pergh jangan memain.

Erm...ada la sorang pompuan ni dok sebuk bersembang dengan kawan-kawan pasal novel, sekali terkeluar ayat 'Aku suka lelaki yang baca novel cinta. Dia mesti faham hati pompuan dan caring'.

Oh macam tu ke? Kesiannya sape2 lelaki yang tak suka baca novel cinta tu. Korang mesti tak boleh faham hati pompuan sebaik lelaki yang baca novel cinta tu. Korang mesti tak caring. Haha jangan marah, dah budak-budak tu yang keluarkan statement camtu.

Dan aku sendiri akui berdasarkan pengalaman orang sekeliling aku, ada betulnye tapi tak la seratus peratus. Ala manusia sama je kot, kau baca novel ke tak, takkan kau tak ada naluri. Kan?

Tapi ye la aku tengok lelaki-lelaki yang baca novel ni dia memang cepat pick up sket pasal perubahan perasaan kekasih hati. Senang cite lebih peka la berbanding mereka yang tidak membaca novel cinta. Memang takde perasaan, rasa macam nak fire je. Yeah serang...

Walau apapun, tak salah lelaki2 nak baca novel cinta, tak baca pun tak salah. Tapi disarankan bacalah, tak rugi apa pun. Mana tahu dengan cara tersebut korang dapat memahami perasaan seorang gadis/pompuan dengan lebih baik.

Lagipun ada terselit pengajaran yang boleh kita kutip daripada sesuatu novel tersebut secara tidak langsung dan menambah pengetahuan. Dan membaca novel lebih baik daripada menonton TV sebab kita secara tak langsung melatih otak kita, ye lah kalau tengok TV tu memang dah ada pelakon-pelakonnya so tengok je la.Kalau baca novel, kita membayangkan watak setiap orang dalam jalan cerita melalui imaginasi kita. Otak memang akan teransang.

Okey sekian.... Hoho jangan marah kepada yang tak suka baca novel terutama novel cinta. Peace.

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative