Assalamualaikum....

Seseorang yang da lama tak kontek tetiba je col. Tapi col tersebut diignored, maka sampai la mesej bertanyakan khabar berita terkini. Maklum da lama tak kontek.

Elok2 bermesej tetiba jari sengal gi taip soklan cepumas. Takde niat papepun sebab time tu memang mesej pasal kawan yang nak kawen tahun ni.

Aku: Awk bila nk kawen?


Dia: Sy tunggu awklah....Nk kawin ngn awk


Aku: Sy da tnang la awk...dgn org tmpt sy gak.(Aku mati akal sesaat dua pastu laju je jari jemari taip mesej cam2. Damn...dengan rasminya aku menjadi seorang penipu hari ni.)


Dia: Ngan budak X tu ke? (Dia macam tak puas ati je mesej lik)


Aku: Xla...dgn dia da 2 thn ptus.yg tu sebaya tp yg ni tua dr sy (konpiden je taip mesej camtu)


Dia: Tulah, dulu sy nkkan awk, awk jual mahal... Sy thulah sy ni xhandsome...


Aku: Dah dlm ati sy ada org lain...tunang sy pun xhandsome gak (dalam hati mamat ni cakap pasal hensem pulak dah, ko sendiri cakap ko tak hensem ye bukan aku)


Dia: Iyelah tu...dah bape lama awk tunang?


Aku: Baru je lg...doakan kekal jodoh dengan dia.


Dia: Ok

Kepada dia tersebut, saya takde niat pun nak tipu kamu. Tapi saya sangat2 rimas kalau kamu paksa or desak saya. Hati saya bukan untuk kamu setakat ni. Saya tak suka ayat kamu 'saya tunggu awaklah'. Macam saya ni dah bazirkan masa kamu bertahun-tahun sejak saya belajar lagi. Kamu mungkin tak maksudkannya, tapi saya tak suka.

Kamu baik.taklah teruk mana pun..cuma hati saya je yang tak boleh terima kebaikan kamu.

***************
Okey...tamat sketsa kehidupan. 

Teruskan hidup macam biasa. Kalau ada jodoh setidak suka manapun tetap akan bersatu. Kadang-kadang terpaksa menjadi seorang penipu untuk menyelesakan diri. Tapi tu hanya untuk kesan jangka masa pendek. Menipu kan tak berkat.

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative