Tipu sunat tetap Penipu...


Assalamualaikum....

Seseorang yang da lama tak kontek tetiba je col. Tapi col tersebut diignored, maka sampai la mesej bertanyakan khabar berita terkini. Maklum da lama tak kontek.

Elok2 bermesej tetiba jari sengal gi taip soklan cepumas. Takde niat papepun sebab time tu memang mesej pasal kawan yang nak kawen tahun ni.

Aku: Awk bila nk kawen?


Dia: Sy tunggu awklah....Nk kawin ngn awk


Aku: Sy da tnang la awk...dgn org tmpt sy gak.(Aku mati akal sesaat dua pastu laju je jari jemari taip mesej cam2. Damn...dengan rasminya aku menjadi seorang penipu hari ni.)


Dia: Ngan budak X tu ke? (Dia macam tak puas ati je mesej lik)


Aku: Xla...dgn dia da 2 thn ptus.yg tu sebaya tp yg ni tua dr sy (konpiden je taip mesej camtu)


Dia: Tulah, dulu sy nkkan awk, awk jual mahal... Sy thulah sy ni xhandsome...


Aku: Dah dlm ati sy ada org lain...tunang sy pun xhandsome gak (dalam hati mamat ni cakap pasal hensem pulak dah, ko sendiri cakap ko tak hensem ye bukan aku)


Dia: Iyelah tu...dah bape lama awk tunang?


Aku: Baru je lg...doakan kekal jodoh dengan dia.


Dia: Ok

Kepada dia tersebut, saya takde niat pun nak tipu kamu. Tapi saya sangat2 rimas kalau kamu paksa or desak saya. Hati saya bukan untuk kamu setakat ni. Saya tak suka ayat kamu 'saya tunggu awaklah'. Macam saya ni dah bazirkan masa kamu bertahun-tahun sejak saya belajar lagi. Kamu mungkin tak maksudkannya, tapi saya tak suka.

Kamu baik.taklah teruk mana pun..cuma hati saya je yang tak boleh terima kebaikan kamu.

***************
Okey...tamat sketsa kehidupan. 

Teruskan hidup macam biasa. Kalau ada jodoh setidak suka manapun tetap akan bersatu. Kadang-kadang terpaksa menjadi seorang penipu untuk menyelesakan diri. Tapi tu hanya untuk kesan jangka masa pendek. Menipu kan tak berkat.

Comments

~~Ticer Wann~~ said…
bukan niat nak menipu pun..tapi kadang2 terpaksa mencari alasan begitu untuk melarikan diri pada orang yang xfhm bahasa... Ticer pun penah kena.. hii rimas oo... :))
kjaharun said…
ehhh...
stort mory kite lebih kurang..
saya pulak org kacau kt fb,
cinta la,sayang la, naik rimas saya..
then saya deactivate akaun FB smpai la skrg saya x ektif kn lagi akaun tu... hahahaha
yee , kadang kita terpaksa menipu . kalau tak , dia akan terus desak dan mendesak .
cik aisha said…
@~~Ticer Wann~~
haha tahap kerimasan yg tgi...betol la ticer mmg rimas.
cik aisha said…
@ kjaharun
wah....ni lagi dasat ni kena kacau cam2 skali...awat tak block je mereka2 tersebut...xpyh la sampai deaktif fesbuk...;p
cik aisha said…
@tia @ Ini Kisah Tia
tipu utk mengelak dr si pendesak...xpe la kan...huhuu
Apeach Blogspot said…
tu semua takdir Allah..reda jak la..:-)
Biha said…
same situation happen to me too, hehe..kdg2 bile jd gini, bukn niat nk menipu tp trpaksa wt cmtu utk jauh kn diri dr mkhluk trsebut, haaha.. ;)
Mohd Izzar said…
wow..ada orang tguu...
tapi, adalah lebih baik untuk kita berterus terang bukan?
sue perbs.. said…
kdg2 susah nk jage hati org... klu tk layan dikate sombong lak.. hmm... tpakse la cri mcm2 alasan..
Nens Collection said…
xpe tipu tu..hehe jodoh ni bila kite selesa n serasi bersama..
cik aisha said…
@Apeach Blogspot
redha aje...;p
cik aisha said…
@Biha
hehee...cara mngelak yg terbaik mgkn...;p
cik aisha said…
@Mohd Izzar
berterus terang tp org xnk phm...;(
cik aisha said…
@sue perbs..
alasan xnk dikatakan sombong...berjaya..hihi
cik aisha said…
@Nens Collection
xpnh rasa serasi pun...langsung x.so xpe la tipukn...huhuu
ikaAki said…
aahaha...
haishhh...
tipu??
tabaek tau... :-P
Ratu Tak Cantik said…
:( same goes to me..tapi sbelaiknya, i hope he waited for me..
cik aisha said…
@ ikaAki
2 la xbaek....so dont follow me...huhuu
cik aisha said…
@Ratu Tak Cantik
terbalik le...hoping dat he waiting 4 u..:)
cik aisha said…
@nik lan nik mat
sedih ke...mampu gelak lg ni...kah2
nasiruddin said…
ouch,mcm niey hati pempuan ea.....tutttt....................
cik aisha said…
@ nasiruddin
tutttt...tidak semua perempuan camni...jgn samakn ye..;p

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing