Teruna...penting ke?


Assalamualaikum semua...

Lelaki ada teruna ke tak, boleh detek ke? No komen. Ni kang kalau komen lebih-lebih da jadi 18SX pulak dah nanti. Uish tak kuase...

Wahai gadis-gadis diluar sana apa korang akan lakukan kalau korang dapat tahu bakal suami korang dah tak ada teruna, dengan erti kata lain dah pernah terbuat maksiat atau mungkin tercurang. Sila buang perkataan TER.

Ada seorang lelaki yang pernah tanya kat aku soklan cepumas tu. Masa tu dia dah bertunang dan sedang menghitung hari nak berkahwin. Lelaki tu ialah kawan aku merangkap abang angkat aku.

*************

Dia : Abang nak tanya kat sha ni, tapi sha jawab la jujur dan jangan marah abang pulak.

Aku : Nak tanya mende? Tanya je la, kalau sha boleh jawab, sha jawab le. Soklan pe tu sampai buat orang marah?

Dia : Okey, tapi jangan marah ek. Kalau tunang sha pernah terlanjur dengan orang lain, sha boleh terima tak? Sha rasa patut ke tak bagitaw kat bakal isteri tentang perkara tu?

Aku: (terkedu...agak-agak apa aku jawab?)
*************
eh...malu ke?

Kalau korang jadi aku, apa korang jawab ha? 

Adakah korang akan jawab patut bagitaw sebab dah kira macam menipu kalau tak bagitaw.

Ataupun tak payah bagitaw sebab takut nanti bakal wife tak boleh terima.

Ataupun tanya sebab kenapa boleh terlanjur, create alasan yang logik untuk yakinkan bakal wife bahawa tu adalah masa lampau dia yang khilaf dan sekarang dia dah insaf.

Nak jawab apa weh? Kenapa tanya soklan pelik kat aku... Ngee....

Comments

Senorita said…
kalau lelaki tak bagitau pon bukan ade effect kan?

lain la perempuan.
kalau nak bgtahu jugee, bagosla jujur.

haha..
kalau saya, better saya tak tahu, nanti saya sakit hati.
muahahahha.
ibnubaba_04 said…
aku duda teruna k..haha
Azzah said…
tak payah bagitahu kot.simpan sendiri jer.kalau lelaki sanggup terima risiko kehilangan,beritahu aje lah secara jujur
cucu umie said…
kalau ayie better bgthu sebb dlm hbgn rumah tngga perlu ad ketulusan disamping perlu jujr..itu pntg...
tqahmisdar said…
kalau sy, better jgn bgtaw, just biar je rahsia..benda2 mcm ni kdg2 boleh rosakkan hubungan, lg2 kalau pihak yg lg satu tak boleh terima.. everyone berhak dpt peluang kedua..lelaki tu pun jugak.. =)

pendapat sy la.. hee
cik aisha said…
@Senorita
jujur penting tu.tp tu kisah silam dia.ye la kalau sy pun msti pk bnyk kali bila dah dpt taw.
cik aisha said…
@ibnubaba_04
duda teruna?macam janda berhias ke ?hik2
cik aisha said…
@Azzah
mcm tak sanggup je tu...so xpyh bgtaw la kan.
cik aisha said…
@cucu umie
betol tu ayie, kejujuran amat penting.tp risiko bila da bgtaw ialah kehilangan...
cik aisha said…
@tqahmisdar
btl tu kalau laki 2 btl2 dah insaf n nk berubah...dia berhak dpt peluang ke 2...:)
Abang Long said…
Salam...budaya kita, perkara sedemikian dianggap terlalu berat dan bakal mengundang berbagai implikasi di dlm perhubungan, so, elok rahsiakan shj dan bertaubat nasuha.

http://abanglongonline.blogspot.com/2011/06/di-mana-seksinya-perempuan-di-mata.html
syiela said…
biarlah rahsia... dlm rumah tangga ada psg surutnya... takut nanti di pertengahan jln ada pertelingkahan... keluar pulak cerita lama... sedangkn lidah lg tergigit...
Mohd Izzar said…
mungkin lagi baik jujur..
lepas tu, terpulang kepada yg mndengar..nk terima atau tak..
cik aisha said…
@Abang Long
salam...betul tu abg long.seeloknya macam tu la..
cik aisha said…
@syiela
ada kebenarannya pendapat syiela tu..
cik aisha said…
@Mohd Izzar
jujur penting tu...tp dlm kes ni terpulang kpd individu tsbt sbb dia yg hadap..hehee
Anonymous said…
ala...ni terpulang la kepada individu masing2 sama ada mampu menerima hakikat ataupun tidak...ada orang yang boleh menerima keadaan ini seadanya, ada yang tidak...adakan yang kantoi malam pertama dh x fresh teros cerai, ini yang membahayakan...jd bagi yang belum 'ter' mcm saya, jagalah baik2 kerana terlajak perahu boleh masuk gear reverse, terlajak ehem2 buruk padahnya...

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing