Assalamualaikum semua...

Lelaki ada teruna ke tak, boleh detek ke? No komen. Ni kang kalau komen lebih-lebih da jadi 18SX pulak dah nanti. Uish tak kuase...

Wahai gadis-gadis diluar sana apa korang akan lakukan kalau korang dapat tahu bakal suami korang dah tak ada teruna, dengan erti kata lain dah pernah terbuat maksiat atau mungkin tercurang. Sila buang perkataan TER.

Ada seorang lelaki yang pernah tanya kat aku soklan cepumas tu. Masa tu dia dah bertunang dan sedang menghitung hari nak berkahwin. Lelaki tu ialah kawan aku merangkap abang angkat aku.

*************

Dia : Abang nak tanya kat sha ni, tapi sha jawab la jujur dan jangan marah abang pulak.

Aku : Nak tanya mende? Tanya je la, kalau sha boleh jawab, sha jawab le. Soklan pe tu sampai buat orang marah?

Dia : Okey, tapi jangan marah ek. Kalau tunang sha pernah terlanjur dengan orang lain, sha boleh terima tak? Sha rasa patut ke tak bagitaw kat bakal isteri tentang perkara tu?

Aku: (terkedu...agak-agak apa aku jawab?)
*************
eh...malu ke?

Kalau korang jadi aku, apa korang jawab ha? 

Adakah korang akan jawab patut bagitaw sebab dah kira macam menipu kalau tak bagitaw.

Ataupun tak payah bagitaw sebab takut nanti bakal wife tak boleh terima.

Ataupun tanya sebab kenapa boleh terlanjur, create alasan yang logik untuk yakinkan bakal wife bahawa tu adalah masa lampau dia yang khilaf dan sekarang dia dah insaf.

Nak jawab apa weh? Kenapa tanya soklan pelik kat aku... Ngee....

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative