Bangkit dari keperitan

Cinta itu sungguh rumit. Kenapa rumit sedangkan ramai diluar sana senang-senang je boleh jatuh cinta dan sekelip mata boleh lupakan kekasih lama dan menerima cinta yang baru.

Ya ramai tapi tak semuakan macam tu. Masih terdapat sebilangan yang mengambil terlalu lama masa untuk kembali kepada keadaan asal (tidak akan seperti asal). Diulangi tidak akan seperti asal.

Satu ketika dulu janji cinta dibuat, kata sayang diucapkan, janji setia bersama dilafazkan. Hati mana yang tidak gembira dan bahagia, insan tersayang memberikan kata-kata manis yang menusuk jauh di lubuk hati.

Tapi dalam menggenggam secebis kebahagiaan itu, diri sendiri tertewas dengan keadaan sekeliling. Sayang yang tersimpul rapi terpaksa diuraikan. Kasih yang sedang mekar terpaksa dibiar layu.

Dalam memberi ruang kepada diri untuk berdiri mencapai cita-cita yang sampai sudah tak kesampaian, hati tewas.

Kekecewaan menjadi berganda, cinta dan cita-cita kedua-duanya musnah. Sedangkan keduanya adalah perkara yang berbeza yang tidak perlu dicampur adukkan. Tiada jalan untuk berpatah semula, tegarkan hati terus memandang ke hadapan. Walaupun kadang kala menjeling ke belakang.

Proses bangkit yang mengambil masa terlalu lama. Keperitan yang dirasa yang mengambil masa untuk kesembuhan (takkan sembuh).

Seperit mana kau rasa hati, kau harus tetap tabah. Jangan biarkan kau jatuh tersungkur hingga tidak mampu berdiri lagi.

Setiap kali aku ingin bangkit, setiap kali itu jua air mata menjadi teman setia.  Semakin  ingin dilupakan semakin menghantui, keperitan di hati semakin menebal...:(

Keliru dengan hati dan perasaan sendiri dan sentiasa menjadi seorang yang sangat rumit di mata seorang lelaki bukanlah perkara yang terbaik. Kehidupan tetap perlu diteruskan seperti tiada apa-apa yang berlaku. Sama ada kau hipokrit atau tidak wahai hati, kau WAJIB berusaha melupakan segalanya.

Comments

Siti Suriani said…
Sangat setuju.,awal bercinta mmg senang. kalu dah putus susah kemain nak luper..
saat bercinta sumenya indah..

tp xbrmkna bila menempuh fasa laen ia akan berubh..

sme2 mnjgnya =)
jom join lau sudi ea..

http://nuyuijoinsanesini.blogspot.com/2011/06/1st-giveaway-from-mizayusofcom.html
cik aisha said…
@Siti Suriani
hehee betol2...bkn senang nk lupakan org kan..
cik aisha said…
@nuyui a.k.a miss NUSHA
peranan dua2 pihak penting...-_-
Emilia Emira said…
cerita orang bercinta nie tak sama kisahnya antara satu sama laen..tp btl kalau masa tgh baek tuh semua nya sweet blake kan..;)
jokergurl said…
setiap yang berlaku,tentu ada hikmahnya.........
cik aisha said…
@Emilia Emira
betol tu setiap org berbeza storynye...yg xsweet pn jd sweet kalau da cinta 2...huhuu
cik aisha said…
@jokergurl
yup betul pape yg berlaku ada hkmhnya..:)
cik azeya said…
caiyok2. awk pasti boleh melupakannye. ^^
chemay said…
sometimes.
we need someone to be the courage factor for us to moved on.
:)
cik aisha said…
@ cik azeya
chaiyok2...fighting...:)
cik aisha said…
@chemay
yup..but someone tu unknown...
Cik Hati said…
senyum dan teruskan langkah... itu yang aku lakukan... :)
cik aisha said…
@Cik Hati
Itu yg terbaik...terus melangkah sambil tersenyum.

Popular posts from this blog

Cara Delete Akaun Facebook

Cara Deactivate Facebook

Peribahasa: Saudara Anjing