Thursday, May 5

Rahsia Fadhilat Surah al-Fatihah

Surah al-Fatihah dibaca ketika solat, tapi tahu tak rahsia fadhilat surah tersebut? Ilmu ni aku jumpa masa godek-godek note kawan aku. Sumber asal tak tahu la. Dengan niat ingin berkongsi ilmu, jadilah entry Fadhilat Surah al-Fatihah.

Antara rahsia fadhilat surah al-Fatihah seperti dibawah...

1. Untuk membuatkan seseorang (suami anda, isteri anda, anak-anak anda) supaya sentiasa ingat dan kasih pada anda :
  • Bacalah surah al-Fatihah 14 kali sebelum tidur. 

2. Untuk mengubati penyakit yang kritikal:
  • Baca surah al-Fatihah 41 kali dan tiup pada air 
  • Minum air tersebut dan mandi menggunakan air tersebut. 

3. Untuk merawat masalah sakit kepala / sakit yang berkaitan dengan otak:
  • Baca surah al-Fatihah 7 kali sambil mengusapkan kepala orang yang sakit tersebut. 
  • Lakukannya 1 kali sebelah pagi dan 1 kali sebelah malam setiap hari tanpa gagal. 

4. Untuk mengurangkan kesakitan yang melampau:
  • Baca surah al-Fatihah 3 kali dan tiupkan dalam segelas air dan minum air tersebut. 
  • Kemudian, baca surah al-Fatihah sambil mengusap di tempat yang berasa sakit tersebut. 

5. Untuk menghentikan bayi / anak kecil yang sedang menangis (sama ada menangis di tengah malam atau pada bila-bila masa sekalipun):
  • Baca surah al-Fatihah 7 kali sambil mengusapkan kepala bayi/anak kecil tersebut. 

6. Untuk merawat luka2 kecil: Contohnya luka terkena pisau, luka disengat tebuan, darah keluar tak berhenti, jari terkepit pintu dan sebagainya…)
  • Baca surah al-Fatihah 3 atau 7 kali 
  • Kemudian, gunakan ibu jari, ambil sedikit air liur dari bahagian “langit-langit” dan gosokkannya pada kawasan yang terluka tersebut. 

Semua cara yang diterangkan di atas, INSYAALLAH pasti akan mendatangkan kesan dengan beberapa syarat:
  • Percaya dan yakin bahawa Surah al-Fatihah ialah sebaik-baik penawar untuk segala macam jenis penyakit (dengan kuasa Allah yang menjadikan surah al-Fatihah penuh keistimewaan) 
  • Baca dengan penuh “khusyuk” dan “Tawaduk” 
  • Tawakal sepenuhnya pada Allah 
  • Gunakan amalan tersebut dengan NIAT YANG BAIK saja 

Mintak lah yang baik baik. Niat biar baik. InsyaAllah akan dimakbulkan
oleh Allah. Wallahualam.
************
Selamat beramal...

**Tak pasti kawan aku copy dari mana, so memang tak dapat nak bagi sumber. Apapun jom amalkan sama-sama..

11 comments:

zaty luvlianncezzz said...

nice sharing.bguna sgt nie XD

Mari menghayati di cni
mentua vs menantu

nazirulhazwan~ said...

hei hei, thanks share info ni bebe:DD

nur athirah said...

thnks 4 shring :)

cik aisha said...

@ zaty luvlianncezzz
thanx....

cik aisha said...

@ zaty luvlianncezzz
thanx...:)

cik aisha said...

@nazirulhazwan
sama2....:)

cik aisha said...

@nur athirah
sama2..:)

BHAIHAQI COOL said...

oooohh , bgus2.. :)

HonEyBuNNy said...

alhamdulillah...

banyak fadhilatnya...;-)jom baca al-fatihah...

cik aisha said...

@BHAIHAQI COOL
amalkan..:)

cik aisha said...

@HonEyBuNNy
betul tu...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...