Assalamualaikum...

Tersenyum-senyum bila baca keyword yang disearch oleh orang. Bolehkah arnab mandi? Ha sape nak jawab ni? Arnab boleh mandi ke idak sebenarnya.

Adik-adik sekalian arnab memang la tak mandi, sama macam meow2 jugak la, kita tuan dia lah yang akan tolong bagi mandi kalau arnab tu dah busuk or kotor.

Tapi jaga-jaga kuku arnab panjang woo, gigi dia pun tajam. Silap haribulan putus pulak jari kena gigit dengan rabbit. Kang tak pasal-pasal masuk paper muka depan lak dah.

Lagi satu kalau anak-anak rabbit yang masih kecil tu tak payah la nak mandikan diaorang, nanti mati kesejukan diaorang. Yang besar-besar tu pun kalau takde keperluan tak payah la susah-susah payah nak tolong mandikan diaorang. Kecuali diaorang dah kotor dan busuk gila.

Dah mandikan tu tolonglah keringkan diaorang sekali, diaorang ni bukan macam kucing kaki menjilat, cepat je kering bulu. So laplah dengan kain yang meresap air seperti tuala korang tu.

Tapi arnab import mungkin lebih sensitif, so jumpa la doktor haiwan untuk dapatkan jawapan, kang tak pasal2 mati kesejukan lak.

Aku: Moga terjawab persoalan adik-adik sekalian ye.*_*

Related Post :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google Analytics Alternative